شناسهٔ خبر: 54869243 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در ادامه سفر به خوزستان؛

وزير اقتصاد از گمرك اروندكنار بازديد كرد

صاحب‌خبر -
وزير اقتصاد از گمرك اروندكنار بازديد كرد
خبرگزاری آریا- دکتر خاندوزی در ادامه سفر به استان خوزستان برای بررسی مشکلات فعالان اقتصادی منطقه از گمرک اروندکنار این استان بازدید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شادا، وزیر اقتصاد در این بازدید به پای صحبت لنج داران این منطقه نشست و مشکلات آنان را مورد بررسی قرار داد.
در این بازدید لنج داران موضوعاتی چون اجرا نشدن طرح‌های مربوط به ته‌لنجی و محدودیت‌های اعمال شده در این زمینه، عدم محدودیت در گمرکات هندیجان، گناوه و دیلم در واردات ته لنجی، افزایش قیمت تعرفه واردات لنج‌ها تا 40 میلیون تومان و تخلیه تنها هشت لنج طی دو ماه و عدم صدور مجوز برای بیش از 30 وانت نیسان و اجازه دو بار واردات را در حضور وزیر اقتصاد مطرح کردند.
در این بازدید وزیر اقتصاد در پاسخ به گلایه‌های لنج‌داران گفت: آمار رسمی این گونه موارد و تفاوت یا تبعیض بین گمرکات در واردات ته‌لنجی را تأیید نمی‌کند و در این خصوص ابلاغیه‌های لازم صادر شده است.
وی افزود؛ شنبه در جلسه سران قوا مسائل مالیاتی لنج‌داران و مرزنشینان را از طریق قوه قضائیه، مجلس و هیئت دولت بررسی می‌کنیم.
گفتنی است؛ وزیر اقتصاد صبح امروز برای بازدیدی یک روزه از طریق  فرودگاه آیت الله جمی آبادان وارد خوزستان شد و در اولین برنامه خود از گمرک اروندکنار بازدید کرد.
اروندکنار و چوئبده از گمرکات فعال آبادان هستند که البته گمرک اروندکنار پس از چند سال وقفه با پیگیری‌های لازم برای انجام تشریفات مربوطه در حوزه صادرات و واردات فعال شده است.

نظر شما