شناسهٔ خبر: 54858581 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

فواد حسین: گفت‌وگوهای جداگانه‌ای در بغداد میان اردن و ایران و مصر و ایران در جریان است

صاحب‌خبر -

شفقنا-«فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق اظهار داشت روابط میان بغداد و ریاض بسیار خوب است و در تحول و پیشرفتی مستمر قرار دارد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الفرات، فواد حسین افزود: در سفر اخیر «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق به عربستان به مناسبات تجاری میان دو کشور پرداخته شد.

وی درباره اوضاع منطقه‌ای گفت:گفت‌وگوها در بغداد میان اردن و ایران و مصر و ایران آغاز شده است و عراق ایده تبدیل گفت‌وگوها میان ریاض و تهران را به گفت‌وگویی علنی مطرح کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق با بیان اینکه ایران ایده تاسیس کانال‌های ارتباطی و تماس با مصری‌ها را مطرح کرده است، اظهار داشت: امریکایی‌ها تاکید کرده‌اند که نشست سران کشورهای خلیج فارس در عربستان به سود منطقه است و عراق در این نشست شرکت خواهد کرد.

وی گفت: مشکلات عراق با ایران و ترکیه از طریق گفت‌وگو حل و فصل خواهد شد. هدف از حملات راکتی به اقلیم کردستان ایجاد بحران میان بغداد و اربیل و داخل اقلیم کردستان است.

فواد حسین با بیان اینکه در سفر الکاظمی به عربستان همچنین درباره میزبانی عراق از گفت‌وگوهای سعودی و ایرانی و اختلافات دو کشور درباره یمن رایزنی شد، تصریح کرد: گفت‌وگوهای جداگانه‌ای در بغداد میان اردن و ایران و مصر و ایران در جریان است.

وی گفت: عراق ایده تبدیل گفت‌وگوهای میان ریاض و تهران به گفت‌وگویی علنی را مطرح کرده است، سیاست خارجی ما موفق بوده و کشورهای بسیاری از عراق حمایت می کنند.

وزیر امور خارجه عراق در پایان اظهار داشت: ما شاهد جدیت ایران درباره آتش‌بس در یمن بودیم و نقشی محوری در مناسبات میان تهران و واشنگتن ایفا خواهیم کرد.

این خبر را در الفرات ببینید.

نظر شما