شناسهٔ خبر: 54854908 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان هشدار داد؛

احتمال حریق در مراتع استان سمنان همزمان با فرارسیدن تابستان

سمنان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، گفت: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان احتمال افزایش حریق در مراتع و جنگل های استان بیش از دیگر زمان ها است لذا باید مراقبت بیشتری داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفر مرادی حقیقی پیش از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی منابع طبیعی استان سمنان با اشاره به اقدامات راهبردی و فرهنگ ساز در زمینه مراقبت از انفال بیان کرد: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان احتمال افزایش حریق در مراتع و جنگل‌های استان بیش از دیگر زمان‌ها است لذا باید مراقبت بیشتری داشت.

وی با بیان اینکه پیشگیری از حریق در عرصه‌های ملی و طبیعی به عنوان ساده‌ترین اقدام نیازمند مشارکت فعال همه مردم با هدف حفاظت از سرمایه‌های ملی است، افزود: در این راستا بهره برداران و جوامع محلی، گردشگران و عموم مردم از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع اجتناب کنند.

مردم با منابع طبیعی در ارتباط باشند

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان ادامه داد: طبق بررسی‌های به عمل آمده غالب حریق‌های حادث شده در جنگل‌ها و مراتع استان در خارج از ساعات کاری اداری و روزهای پایانی هفته و ایام تعطیلات اتفاق می‌افتد.

مرادی حقیقی افزود: دامداران، کشاورزان، گردشگران و تمام کسانی که در محیط‌های طبیعی برای تفریح و یا کار حضور دارند از روشن کردن آتش در طبیعت بخصوص مناطق حساس جنگلی و مرتعی جدا خودداری کنند.

وی از عموم مردم خواست ضمن مشارکت فعال در امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی به عنوان امانتی برای آیندگان، گزارش تخریب، تصرف، قطع درختان جنگلی و آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی را به سامانه‌های تلفنی ۱۳۹ و ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

نظر شما