شناسهٔ خبر: 54847251 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در حاشیه نشست سران ناتو انجام شد؛

محورهای دیدار امروز اردوغان و ماکرون در مادرید

رؤسای جمهور فرانسه و ترکیه امروز در حاشیه نشست سران کشورهای عضو ناتو در مادرید دیدار و گفتگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزای مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه امروز چهارشنبه در حاشیه نشست سران ناتو در مادرید دیدار کردند.

بر اساس اعلام اسپوتنیک، امانوئل ماکرون و رجب طیب اردوغان رؤسای جمهور فرانسه و ترکیه در این دیدار تمایل خود را برای هماهنگی با سازمان ملل به منظور تضمین امنیت بندر اودسا و حرکت کشتی ها در آن اعلام کردند.

کاخ الیزه در بیانیه ای پس از گفتگوهای رؤسای جمهور دو کشور در حاشیه نشست سران ناتو در مادرید اعلام کرد: سران دو کشور تایید کردند که قصد دارند با هماهنگی سازمان ملل برای ایجاد شرایطی در راستای تضمین امنیت بندر اودسا و کاروان های کشتی در این بندر ادامه دهند.

بیانیه الیزه در این خصوص اضافه می کند: سران دو کشور همچنین حمایت خود را از همبستگی اتحادیه اروپا که صادرات بخشی از غلات را از طریق حمل و نقل جاده ای، ریلی و رودخانه ای تضمین می کند، اعلام کردند.

به گزارش اسپوتنیک، علاوه بر این، ماکرون از توافق ترکیه با فنلاند و سوئد برای پیوستن به ناتو استقبال و خاطرنشان کرد که این دو «شریک مهم» کمک قابل توجهی به امنیت اعضای این ائتلاف خواهند کرد.

گفتنی است که اجلاس سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» با عنوان «مفهوم راهبردی جدید» و عملیات ویژه روسیه در اوکراین، دیروز آغاز و تا ۳۰ ژوئن (فردا پنجشنبه) در شهر مادرید، پایتخت اسپانیا برگزار خواهد شد.

در ۳۰ ژوئن، آخرین روز اجلاس سران ناتو نیز جناح جنوبی و چالش‌ های این منطقه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

نظر شما