شناسهٔ خبر: 54826307 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در ادامه تلاش برای پیوستن به ناتو؛

سوئد: مذاکرات با ترکیه پیشرفت داشته است

وزیر خارجه سوئد مذاکرات با ترکیه بر سر موضوع عضویت کشورش در ناتو را مثبت ارزیابی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس،«آن لینده» وزیر خارجه سوئد روز سه شنبه در جریان مصاحبه‌ای اعلام کرد که سوئد و ترکیه در مذاکرات درباره پیوستن این کشور شمال اروپا به ناتو پیشرفت‌هایی داشته اند.

وزیر خارجه سوئد ابراز امیدواری کرد که در نشست آتی ناتو در مادرید، پیشرفت‌های بیشتری در این خصوص بدست آید. لینده متذکر شد که انتظار داریم که امروز اتفاقات مثبتی رخ دهد، اما ممکن است (حصول توافق) زمان بیشتری طول بکشد.

در حالیکه وزیر خارجه سوئد نسبت به توافق با ترکیه در خصوص پیوستن به ناتو امیدوار است، رئیس جمهور ترکیه بار دیگر شروط کشورش را در این خصوص باز تکرار کرد. «رجب طیب اردوغان» امروز سه شنبه و پیش از عزیمت به مادرید برای حضور در نشست ناتو اعلام کرد که اگر سوئد و فنلاند خواهان پیوستن به ناتو هستند، باید نگرانی‌های امنیتی ترکیه را مدنظر قرار دهند.

گفتنی است که از ۱۸ ماه ماه، می فنلاند و سوئد پس از دهه‌ها بی طرفی، به بهانه‌های امنیتی و جنگ روسیه و اوکراین درخواست خود برای عضویت در ناتو را مطرح کردند. با این حال ترکیه با استناد به حمایت دیرینه هلسینکی و استکهلم از گروهک پ ک ک، که آن را تهدیدی جدی برای امنیت ملی خود تلقی می‌کند، روند بررسی درخواست‌های عضویت هر دو کشور را مسدود کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما