شناسهٔ خبر: 54808189 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

دیدار اسماعیل هنیه با نخست‌وزیر و رئیس پارلمان لبنان

ايسنا : اسماعیل هنیه و نجیب میقاتی و نبیه بری در این دیدار در مورد آخرین تحولات فلسطین به ویژه قدس و مسجد الاقصی، تجاوزات رژیم صهیونیستی و اوضاع آوارگان فلسطینی در لبنان گفت‌وگو کردند.

صاحب‌خبر -

هیئت بلندپایه جنبش مقاومت اسلامی حماس به ریاست اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش امروز (دوشنبه) با نجیب میقاتی، نخست وزیر و نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در بیروت دیدار و گفت‌وگو کرد.

اسماعیل هنیه و نجیب میقاتی و نبیه بری در این دیدار در مورد آخرین تحولات فلسطین به ویژه قدس و مسجد الاقصی، تجاوزات رژیم صهیونیستی و اوضاع آوارگان فلسطینی در لبنان گفت‌وگو کردند.

هنیه و میقاتی در مورد تحولات قدس از جمله طرح‌های دشمن صهیونیستی برای یهودی سازی این شهر و سیطره بر مقدسات اسلامی و مسیحی آن و تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی بین مسلمانان و یهودیان گفت‌وگو کردند.

هنیه انتخاب مجدد میقاتی به عنوان نخست وزیر لبنان را تبریک گفت و برای او در این سمت آرزوی موفقیت کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وی همچنین از مواضع یکپارچه لبنان در رابطه با مسئله ترسیم مرزها تقدیر کرد و گفت جنبش متبوعش از چنین مواضعی حمایت می‌کند.

رئیس دفتر سیاسی حماس از میقاتی به خاطر تسهیلات اعطا شده به هیئت حماس و تدارک سفر این جنبش به لبنان تقدیر و تشکر کرد.

از سوی دیگر، اسماعیل هنیه در دیدار با نبیه بری نیز در مورد آخرین تحولات فلسطین به ویژه قدس و مسجد الاقصی، تجاوزات رژیم صهیونیستی و اوضاع آوارگان فلسطینی در لبنان به گفت و گو پرداخت.

هنیه از مواضع بری در حمایت از قضیه فلسطین در پارلمان های عربی و پیگیری حادثه برج شمالی و تلاش برای  آشتی بین جنبش های فتح و حماس تقدیر کرد.

وی خواستار اهتمام هرچه بیشتر به فلسطینیان در لبنان شد تا در سایه دولت جدید، آن ها نیز از زندگی شرافتمندانه تری برخوردار باشند.

نظر شما