شناسهٔ خبر: 54804471 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در بیانیه مشترکی اعلام شد؛

گروه هفت: تحریم‌های هدفمند علیه روسیه همچنان ادامه دارد

سران گروه هفت در بیانیه مشترکی بر لزوم تشدید اقدامات ضد روسیه در ابعاد مختلف تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سران گروه هفت از تلاش برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه روسیه و محدود کردن این کشور در بازارهای جهانی به بهانه جنگ در اوکراین می‌گویند.

در بیانیه مشترک سران گروه هفت، که امروز دوشنبه منتشر شد، آمده است: تا هر زمان لازم باشد، به استفاده هدفمند از تحریم‌های هماهنگ ادامه خواهیم داد و در هر مرحله متحد عمل می‌کنیم.

سران گروه هفت در توجیه سلسله تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه اعلام کردند که بکارگیری تحریم‌ها در دفاع از نظم بین المللی، مبتنی بر قوانینی است که روسیه به شدت آن را نقض کرده است. حمایت از اوکراین به واسطه تحریم‌های مسئولانه علیه روسیه را تأیید می‌کنیم.

در بخش دیگری از بیانیه سران گروه هفت آمده است که این گروه دست روسیه را از مشارکت در بازارهای جهانی قطع خواهد کرد و به محدود کردن درآمدهای این کشور از جمله درآمدهای حاصل از صادرات طلا خواهد پرداخت.

در بیانیه گروه هفت تاکید می‌شود که بررسی مسیرهای جدید جهت منزوی کردن روسیه در بازار جهانی ادامه خواهد داشت. ما مصمم هستیم که درآمدهای روسیه از جمله (درآمد صادارت) طلا را کاهش دهیم.

آنگونه که در بیانیه گروه هفت آمده این گروه قصد دارد اقدامات تعرفه‌ای بر واردات از روسیه اعمال کند و در عین حال به دنبال مسیرهای احتمالی برابر با قوانین برای کمک به اوکراین است.

پیش از این نیز کاخ سفید طی بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا تصمیم دارد به همراه دیگر رهبران کشورهای عضو گروه هفت (G۷) در نشست این گروه در آلمان، روسیه را هدف تحریم‌های جدید قرار دهد.

در بخشی از بیانیه کاخ سفید در این باره آمده است: ایالات متحده، هماهنگ با گروه هفت، تعهدات قابل توجهی را اجرا خواهد کرد، از جمله تحریم صدها فرد و نهاد که به بیش از ۱۰۰۰ نفری که قبلاً تحریم شده‌اند، افزوده خواهند شد و با هدف قرار دادن شرکت‌هایی در چندین کشور که به فهرست بیش از ۳۰۰ نهاد از پیش تحریم شده اضافه می‌شوند، اقدام به جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها خواهد کرد. همچنین بر صدها محصول روسیه به ارزش میلیاردها دلار اعمال تعرفه خواهد شد.

نظر شما