شناسهٔ خبر: 54795395 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

پلیس ایران در خط مقدم مبارزه با موادمخدر

بخشی از ماموریت پلیس مثل مبارزه با موادمخدر جهان شمول و بین‌المللی است و پلیس در خط نخست و خط مقدم این مبارزه حضور دارد.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، سردار مهدی حاجیان سخنگوی نیروی انتظامی در نشست خبری خود که امروز دوشنبه ششم تیر ماه برگزار شد، اظهار کرد: فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران وظایف متعدد و گوناگونی بر عهده دارد و پلیس باید با هوشمندی و با برنامه بتواند نقش خود را به عنوان ضابط قانون ایفا کند.

وی تصریح کرد: بخشی از ماموریت پلیس مثل مبارزه با موادمخدر جهان شمول و بین‌المللی است و پلیس جمهوری اسلامی ایران در خط نخست مبارزه حضور دارد.
سخنگوی فراجا اضافه کرد: در ۳ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۶۰ تن موادمخدر در مرزبانی و پلیس مبارزه با موادمخدر کشف شده است.

سردار حاجیان تاکید کرد: پلیس آمادگی دارد در صورت فراهم بودن شرایط و زیرساخت‌ها کمتر از یک هفته اکثر معتادان متجاهر خیابان ها را جمع‌آوری کرده و به نهادهای مسئول تحویل بدهد.

وی افزود: وجود معتادان متجاهر در خیابان ها موجب ناامنی است و باید جمع آوری و برای بازگرداندن آن‌ها به زندگی عادی تلاش شود.

سخنگوی فراجا اضافه کرد: از بهمن ماه موضوع توزیع عادلانه یارانه‌ها در دستور کار دولت قرار داشته و عده‌ای برای منفعت بیشتر از تغییر روند قیمت گذاری سواستفاده کرده و کالاها را احتکار کردند و در راستای کنترل و نظارت بیشتر قرارگاه اقتصادی پلیس از همان زمان راه اندازی شد.

وی گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۵ هزار تن آرد، ۸ هزار و ۷۰۰ تن برنج و ... به ارزش ۳۰ هزار میلیارد ریال از احتکار کنندگان کشف و ضبط شده است.

سخنگوی فراجا خاطرنشان کرد: احتکار کالاها و موادغذایی مختلف بر گرانی سایر اجناس تاثیر گذاشته و محتکرین اخلالی جزئی را هم در دارو ایجاد کرده بودند.

سردار حاجیان یادآور شد: در مجموع بیس از ۱۴ هزار نفر از مخلان اقتصادی که نظم بازار را به ریخته بودند شناسایی و دستگیر شدند.

 وی تاکید کرد: در سال‌های اخیر بازار جدیدی از رمزارز‌ها ایجاد شده و پرونده‌های مربوط به رمزارز‌ها روبه افزایش است و این در حالی است که بازار رمزارز حوزه مطمئن و امنی برای سرمایه گذاری نیست و عده‌ای از روی ناآگاهی و بی اطلاعی در این بازار ناامن گرفتار شده‌اند.

 وی افزود: یک طرح عملیاتی برای برخورد با کسانی که با لایو و انتشار مطالب خلاف اخلاق و عفت عمومی راه‌اندازی شده و در حال اجرا است و به لحاظ قانونی در همه کشور‌ها جرم انگاری شده است.

 وی افزود: یک طرح عملیاتی برای برخورد با کسانی که با لایو و انتشار مطالب خلاف اخلاق و عفت عمومی راه‌اندازی شده و در حال اجرا است و به لحاظ قانونی در همه کشور‌ها جرم انگاری شده است و برای مجرمان از ۲ ماه تا ۲ سال حبس تعیین شده است.

 سخنگوی فراجا تصریح کرد: اگر سرقتی اتفاق افتاده باشد و فیلم آن توسط دوربین‌های مداربسته ضبط شده و در فضای مجازی منتشر شود جرم است و هر کسی که فیلمی را ضبط کند باید به مراجع ذیصلاح مربوطه مثل پلیس تحویل بدهد تا منجر به هتک حرمت دیگران نشود. سردار حاجیان افزود: در خصوص سرقت از بانک ملی عملیاتی با عنوان یا ثامن الحجج برای شناسایی سارقان حرفه‌ای که ماه‌ها برای این سرقت کار کرده بودند، سارقان را با تجهیزات به روز شناسایی و دستگیر شد، اما آنچنان که به واقعه سرقت پرداخته شد، به عملیات بعد از آن و عملکرد پلیس پرداخته نشد.

وی افزود: عملیات پلیس برای شناسایی و دستگیری سارقین صندوق امانات بانک ملی نشان از هوش و توان پلیس است که در کمتر از ۴۸ ساعت اینکار را انجام داده و خیلی از کشور‌ها درخواست این را داشتند که چگونه این عملیات موفق بدون داشتن هیچ سرنخی اجرا شده است و بخش گسترده‌ای از اموال به سرقت رفته هم کشف و تحویل شده است.

سردار حاجیان افزود: هزینه جرم در کشور بسیار پایین است و مبنای دستگیری و تعقیب قانون است و پلیس در کشف موفق‌تر از همیشه عمل کرده و در این ۴ ماهه ۲۵۲ مورد سرقت را کشف کرده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۴ درصدی همراه بوده است.
 
وی تاکید کرد: سایر دستگاهها باید در بحث پیشگیری از وقوع جرائم پای کار بیایند و در بحث کشف جرائم جنایی در نقطه مطلوبی قرار داریم و در بحث کشف قتل به کشف ۱۰۰ درصدی رسیده‌ایم.

نظر شما