شناسهٔ خبر: 54790302 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

داشتن مدارس کانکسی در شان استان اردبیل نیست

اردبیل-مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: داشتن مدارس کانکسی در شان دانش آموزان اردبیل نیست و امیدواریم با همکاری اداره کل نوسازی تا پایان سال جشن برچیده شدن مدارس کانکسی برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کلام الله صفری شامگاه یکشنبه در مجمع خیرین مدرسه ساز استان ضمن تقدیر از همه خیرین مدرسه ساز که همیشه کنار آموزش و پرورش برای رفع مشکلات در مناطق محروم بودند، اظهار کرد: داشتن مدارس کانکسی برازنده و در شأن استان اردبیل نیست و امیدواریم با همکاری اداره کل نوسازی تا پایان سال جشن برچیده شدن مدارس کانکسی برگزار شود.

وی با اشاره به افزایش مشارکت اجتماعی-تربیتی اولیا، معلمان برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش افزود: از ثبت‌نام دانش‌آموزان گرفته تا مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی، سرویس مدارس و سایر ابعاد برای رفع عیوب و غفلت‌های گذشته ما نیازمند کار جهادی تا شروع سال تحصیلی هستیم تا ارتقا کمی و کیفی را در مجموعه آموزش و پرورش شاهد باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به راه اندازی قرارگاه جهادی در حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: هدف از راه اندازی این قرارگاه رفع معایب در حوزه تعلیم و تربیت و محرومیت‌زدایی از بخش‌های مختلف آموزشی و تربیتی، شناسایی نیازها و اولویت‌ها در مناطق هدف در حوزه نیروی انسانی، کلاس درس، ارتقای کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت، تجهیزات اولیه آموزش و پرورش و ارائه برنامه سالیانه برای رفع نیازها و کمبودها بوده است.

صفری کمبود نیرو را دیگر معضل و مشکل آموزش و پرورش عنوان کرد و ادامه داد: امسال ۷۰۰ نفر به کسوت بازنشستگی نائل شده اند که باید این خلأ را با راهکاری مناسب و برنامه‌ریزی درست برطرف کنیم.

وی افزود: آموزش و پرورش ۷۵۰ فعالیت پرورشی و فرهنگی در استان اجرا می‌کند که از میان آنها ۶۰ فعالیت آموزشی و پرورشی به عنوان برنامه‌های شاخص انتخاب شده است تا در این خصوص برنامه ریزی لازم تدوین شود.

نظر شما