شناسهٔ خبر: 54787908 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

برقراری امنیت، اصلی‌ترین وظیفه حاکمیت است

صاحب‌خبر -
برقراری امنیت، اصلی‌ترین وظیفه حاکمیت است
خبرگزاری آریا-فرمانده انتظامی کشور گفت: برقراری امنیت در بحث امنیت جانی، مالی و روانی جزو اصلی‌ترین وظایف حاکمیت است.
به گزارش خبرگزاری آریا، سردار سرتیپ حسین اشتری امروز در همایش روسای پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور با تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت دکتر بهشتی و همچنین تبریک به مناسبت قوه قضاییه اظهار کرد: شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی همیشه بر دو چیز تاکید داشت یکی عدالت و دیگری مسئولیت پذیری و همیشه تمام سعی شان این بود که عدالت را برقرار کنند.
این مقام ارشد انتظامی کشور گفت: ما نیز در فراجا باید به دنبال عدالت باشیم و عدالت را سرلوحه کار خودمان قرار بدهیم.
وی افزود: اهمیت امنیت بر کسی پوشیده نیست و وظیفه حاکمیت این است که سهم هر کسی را از امنیت مشخص کند و نیروی انتظامی یک سهم قابل توجهی در بحث امنیت دارد و تاثیرگذار است و پلیس آگاهی نیز در این عرصه سهم بالایی دارد.
فرمانده انتظامی کشور خاطرنشان کرد: فراجا امنیت را از مرز تا داخل شهر‌ها برعهده دارد و باید آرامش و آسایش را برای مردم فراهم کند.
سردار اشتری افزود: نقش پلیس آگاهی در ارتقای امنیت بیشتر است و امروز شاهد جرایمی در کشور هستیم که برای مردم نگران کننده است و وظیفه پلیس آگاهی برخورد با این جرایم است.
وی ادامه داد: وظیفه آگاهی پس رویداد است، اما پیشگیری با حوزه سازمان اطلاعات است که باید وارد عمل شود و از دستگاه اطلاعاتی می‌خواهیم که پیشگیری کنند.
هوشمندسازی تجهیزات در پلیس آگاهی؛ اولویت فراجا
فرمانده انتظامی کل کشور گفت: پلیس آگاهی باید یک پلیس هوشمند و حرفه‌ای باشد و امسال اولویت ما هوشمندسازی و بروزرسانی تجهیزات است.
سردار اشتری امروز در همایش روسای پلیس آگاهی سراسر کشور اظهار کرد: استفاده از فناوری‌ها و تجهیزات به روز یک ضرورت است حتی اگر بخواهیم تجهیزات را وارد کنیم.
وی گفت: امروز پلیس آگاهی باید یک پلیس هوشمند و حرفه‌ای باشد و محدودیتی برای خرید تجهیزات نداریم.
سردار اشتری افزود: دستاورد‌های خوبی در پلیس آگاهی داریم و روز به روز شاهد پیشرفت هستیم و باید در تلاش باشیم داده‌هایی که کسب می‌کنیم بتوانیم تحلیل کنیم.
این مقام ارشد انتظامی کشور خاطرنشان کرد: باید اطلس جرائم را مشخص کنیم و مکان‌هایی که بیشترین جرائم را دارد بر روی آن متمرکز شویم.
فرمانده انتظامی کل کشور افزود: یکی از خواسته‌های مردم و مالباختگان این است که اگر سرقتی انجام می‌شود و اموال کشف شد استرداد اموال به سرعت انجام شود و باید برای اموال مردم یک برنامه ریزی دقیق انجام دهیم.
سردار اشتری گفت: اموال گران قیمت باید شناسنامه دار شوند، زیرا در خیلی از موارد سرقت‌هایی انجام می‌شود که اموال مشابه هستند و همین موضوع باعث می‌شود که صاحبان اجناس شناسایی نشوند.
موضوع سرقت‌ها امروز برای مردم نگران کننده است
فرمانده انتظامی کشور گفت: اگر سرقتی انجام شد، کشف آن باید باسرعت صورت بگیرد و اموال مردم سریعا به دستشان برسد، سرقت‌های امروزی مردم را نگران کرده است.
سردار اشتری امروز در همایش روسای پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور اظهار کرد: موضوع سرقت، موضوعی است که مردم را نگران کرده است گرچه در ابتدا باید پیشگیری کنیم و برای رسیدن به این هدف باید سهم دستگاه‌ها را مشخص کنیم.
این مقام راشد انتظامی کشور گفت: ما سارق تولید نمی‌کنیم، شرایط اقتصادی در این زمینه تاثیر دارد، البته قوانین نیز باید بازدارنده باشد.
سردار اشتری ادامه داد: هزینه جرم نیز پایین است باید هزینه جرم آنقدر بالا باشد که وقتی سارق دستگیر می‌شود از زندان بترسد.
وی با بیان اینکه مشکل قوانین داریم، گفت: اگر در زمینه قوانین مشکلی است باید قوانین اصلاح شود، زیرا جرائم برای برخی مجرمان عادی شده و ترسی ندارند.
فرمانده انتظامی کشور گفت: روسای پلیس آگاهی باید بنشینند و آسیب شناسی و ریشه یابی کنند که علت کجاست.
سردار اشتری افزود: قرار بود قرارگاه مبارزه با سرقت با حضور استاندار و دیگر مسئولان تشکیل می‌شود، اما در برخی مواقع شاهد هستیم که در برخی از استان‌ها در قرارگاه مبارزه با سرقت مسئولان حضور پیدا نمی‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: ما امروز کارآگاهان قوی و حرفه‌ای داریم و باید به سمتی برویم که حرفه ای‌تر بشویم و از نظر آموزش‌ها و تجهیزات باید بروز باشیم.
سردار اشتری افزود: سرقت از بانک ملی سرقت بسیار پیچیده‌ای بود و ظرف 48 ساعت سارقان دستگیر شدند و این برای کشور دستاورد بزرگی بود.
وی گفت: گرچه سرزنش‌هایی از خارج از کشور و سایت‌های مجازی منافقین و دیگر معاندان انجام شد، اما یک کار حرفه‌ای باعث عزت شد.
فرمانده انتظامی کشور افزود: ما باید امروز با یک برنامه ریزی دقیق و منسجم از دستگاه‌های دیگر نیز مطالبه کنیم، زیرا باید با مجرمان با قاطعیت برخورد شود.
سردار اشتری گفت: کسی که تجاوز به عنف و سرقت مسلحانه دارد باید به اشد مجازات برسد.

نظر شما