شناسهٔ خبر: 54772109 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

رژیم صهیونیستی در حسرت کابینه ای با ثبات خواهد ماند

هرچند هنوز زود است که بتوان ماهیت و نوع ائتلاف های انتخاباتی احتمالی قبل از انتخابات پارلمانی زودهنگام رژیم صهیونیستی را پیش بینی کرد اما نظرسنجی ها حکایت از آن دارد که این رژیم همچنان در حسرت تشکیل یک ائتلاف نیرومند که بتواند کابینه ای با ثبات تشکیل دهد، خواهد ماند.

صاحب‌خبر -

تارنمای خبری «العربی الجدید» در گزارشی در شماره امروز (شنبه) خود با بیان این مطلب به بررسی بحران سیاسی رژیم صهیونیستی درپی فروپاشی ائتلاف حاکم و به تبع آن سقوط دولت ائتلافی « نفتالی بنت » و «یائیر لاپید» و آینده ساختار  بحران زده این رژیم با توجه به برگزاری انتخابات زودهنگام پرداخت و نوشت: رژیم اشغالگر اسرائیل در آستانه برگزاری پنجمین انتخابات پارلمانی زودهنگام خود طی کمتر از چهار سال گذشته قرار گرفته است.

(کنست) پارلمان رژیم صهیونیستی چهارشنبه گذشته در اولین مرحله با رای مثبت ۱۱۰ نماینده صهیونیست، به انحلال خود رأی داد تا گام اولیه برای برگزاری انتخابات زودهنگام برداشته شود. العربی الجدید تعیین تاریخ دقیق برگزاری انتخابات زودهنگام را منوط به آن دانست که پارلمان رژیم صهیونیستی بتواند در دو مرحله دیگر در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری قانونی را به تصویب برساند که بر اساس آن خود را منحل کند.

به نوشته العربی الجدید، هر چند نظرسنجی های اولیه از قدرت گرفتن جناح راست به ریاست «بنیامین نتانیاهو» رهبر اپوزسیون و نخست وزیر پیشین رژیم صهیوینستی حکایت می کند اما به هر حال، هیچ یک از دو جناح یعنی اردوگاه نتانیاهو و اردوگاه مخالف وی نخواهند توانست که به اکثریت پارلمانی دست یابند تا بتوانند بر اساس آن، یک کابینه ائتلافی با ثبات تشکیل دهند.

برپایه این گزارش، نتایج یک نظرسنجی که روز جمعه در روزنامه صهیونیستی «معاریو» منتشر شد، نشان می دهد که حزب لیکود به ریاست نتانیاهو ۳۴ کرسی پارلمان یعنی دو کرسی کمتر از نظرسنجی های گذشته به دست خواهد آورد اما همچنان بزرگ ترین حزب رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند؛ به گونه ای که زمینه بازگشت نتانیاهو به قدرت را فراهم خواهد کرد.    

هرچند براساس پیش بینی این نظرسنجی، در اردوگاه نتانیاهو تعداد کرسی های حزب «صهیونیسم مذهبی» به ریاست "بزالل اسموتریچ" به ۹ کرسی افزایش خواهد یافت و احزاب افراطی دینی ارتدکس «شاس» و «یهودیت متحد تورات» در قالب اردوگاه نتانیاهو نیز هر کدام ۷ کرسی به دست خواهند آوردند اما با این وجود نیز حداکثر کرسی هایی که اردوگاه نتانیاهو به آن دست خواهد یافت، ۵۷ کرسی پارلمان بیشتر خواهد بود که باز هم برای تشکیل ائتلاف کابینه کافی نخواهد بود.

به نوشته العربی الجدید، این درحالی است که نظرسنجی های قبلی حکایت از آن داشت که اردوگاه نتانیاهو از مجموع ۱۲۰ کرسی پارلمان، نزدیک به ۸۰ کرسی را به دست خواهد آورد.

از سوی دیگر، براساس این نظرسنجی، اردوگاه جناح های راست، میانه و چپ رژیم صهیونیستی متشکل از ۸ حزب که ائتلاف کابینه کنونی این رژیم به ریاست بنت و لاپید را تشکیل دادند، ۷۵ کرسی به دست خواهد آورد و لیست مشترک عربی به رهبری «ایمن عوده» همچنان با قدرت فعلی خود، ۶ کرسی موجود خود را نگه خواهد داشت.  

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونستی دوشنبه گذشته اعتراف کرد که این رژیم در آستانه ورود به هرج و مرج قرار دارد.

رژیم صهیونیستی در حسرت کابینه ای با ثبات خواهد ماند

بنت و یائیر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی که به طور مشترک کابینه ائتلافی کنونی رژیم صهیونیستی را تشکیل دادند، دوشنبه شب گذشته برای انحلال پارلمان به توافق رسیدند.

براساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، دو طرف همچنین بر سر برگزاری انتخابات زودهنگام در ۲۵ اکتبر (۳ آبان) توافق کردند.

پس از توافق لاپید و بنت بر سر ارائه لایحه انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام، نتانیاهو به عنوان رهبر اپوزیسیون گفت که نفتالی بنت شکست خورده است و او دوباره قدرت را به دست خواهد گرفت.

نتانیاهو افزود که کابینه بنت - لاپید در تمامی ابعاد امنیتی، سیاسی و اقتصادی به شدت شکست خورده و او در راستای تشکیل کابینه‌ای گسترده تلاش خواهد کرد.

نتانیاهو این اظهارات را در حالی مطرح می‌کند که کابینه‌ خود او در ژوئن ۲۰۲۱ پس از بحران سیاسی که به برگزاری چهار انتخابات پارلمانی در کمتر از دو سال ختم شد، پایان حاکمیت ۱۲ ساله خود را رقم زد.

با توجه به انحلال کنست و بر اساس توافق قبلی بنت و لاپید برای تشکیل کابینه مشترک، اکنون یائیر لاپید به صورت تناوبی جایگزین بنت می‌شود و سمت نخست‌ وزیری رژیم صهیونیستی را تا برگزاری انتخابات پارلمانی جدید در ۲۵ اکتبر (۳ آبان ماه ۱۴۰۱)، در دست می‌گیرد.

 

نظر شما