شناسهٔ خبر: 54771989 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

«دنیای‌اقتصاد» بررسی کرد

هزینه خرید کالسکه کودک

دنیای‌اقتصاد : خرید سیسمونی یکی از شیرین‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین و هیجان‌‌‌‌‌‌‌‌‌انگیزترین اتفاق‌های زندگی هر پدر و مادری است و یکی از مهم‌ترین و پرهزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین اقلام سیسمونی نیز وسایل حمل نوزاد است. درمیان آنها اما کالسکه رایج‌ترین وسیله برای حمل‌ونقل کودک در فضای بیرون از خانه است. سن استفاده از کالسکه درمیان کودکان متفاوت است، اما معمولا تا ۳ سالگی استفاده می‌شود. در این سن کودکان باید بدون هیچ مشکلی راه بروند و بدوند. اگر نشستن نوزاد در کالسکه تا بیش از سه سالگی هم ادامه پیدا کند و به یک عادت تبدیل شود، دیگر نمی‌تواند به‌‌‌‌‌‌‌‌‌درستی و در زمان صحیح به این مرحله از تکامل برسد.

صاحب‌خبر -

کالسکه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کودک، معمولا بادوام و محکم هستند و مدت زمان طولانی‌‌‌‌‌‌‌‌‌تری باقی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌مانند. این کالسکه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها بر اساس استانداردهای ایمنی سختگیرانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای طراحی و ساخته می‌شوند. به دلیل بادوام بودن جنس آنها هم می‌توان از ایمنی کودک درون کالسکه مطمئن شد، با این‌حال عده‌ای هم هستند که به ضروری‌بودن استفاده از کالسکه کودک معتقد نیستند. یکی از بزرگ‌ترین دلایل نیز گران‌بودن این وسیله در ایران است، چراکه یکی از پرهزینه‌ترین وسایل سیسمونی است.

دلایل مناسب بودن کالسکه

اما با این حال بسیاری از خانواده‌ها برای راحتی خود و کودک اقدام به خرید این وسیله می‌کنند. چند دلیل عمده برای مناسب‌بودن استفاده از کالسکه برای کودک عنوان می‌شود. مهم‌ترین آنها عبارتند از: ایمنی و امنیت کودک در کالسکه، حفظ سلامت کودک با کالسکه، حفظ سلامت پدر و مادر (خصوصا ستون فقرات)، سرگرم‌شدن کودک هنگام خرید، ورزش به‌همراه کودک و دلیل دیگر نیز اینکه کودک در کالسکه از دریافت اشعه‌های زیانبار خورشید در امان خواهد بود.

ویژگی‌های موردنیاز

اما قبل از خرید کالسکه باید از برخی ویژگی‌های موردنیاز آن با خبر باشید. به‌صورت کلی کالسکه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در سه مدل سنتی، مسافرتی و ورزشی در بازار وجود دارند که با توجه به ‌نام‌گذاری خاص، کارآیی متفاوتی از یکدیگر نیز دارند.

اما یک کالسکه ایمن باید این ویژگی‌ها را داشته باشد. اهرم‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و فلزات باید دارای قابلیت تا شدن و تنظیم کفی باشند و در صورتی‌که استفاده از کالسکه به اتمام برسد به‌راحتی جمع‌شده و فضای کمی را اشغال ‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. عمدتا کالسکه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های باکیفیت وزن کم و استحکام بالایی دارند و این از بارزترین ویژگی‌های مناسب برای این وسیله است. همچنین کالسکه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها باید مجهز به سیستم ترمز باشند تا ایمنی کودک تامین شود. البته به قابلیت تنظیم ارتفاع نیز توجه داشته باشید؛ چراکه به والدین کمک بزرگی می‌کند. جنس پارچه رویه کالسکه از اولویت‌های بعدی است که باید به آن توجه شود. سُر نبودن رویه، ضد‌حساسیت بودن آن و نیز نرمی و ضد‌تعریق بودن آن از عواملی است که باید مورد‌توجه واقع شود. در نظر داشته باشید کفی پارچه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای و بدنه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ضد‌حساسیت کالسکه باید یک کمربند ایمنی داشته باشد تا زمانی که کودک درون کالسکه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌نشیند با بستن آن از او محافظت شود.

با توجه به ویژگی‌های ذکرشده باید بگوییم که برای خرید کالسکه حتما نباید نوع خارجی و گران‌قیمت آن را خریداری کنید. برخی تولیدکنندگان ایرانی در کشور نیز وجود دارند که با استفاده از اجناس مرغوب، کالسکه‎های ایمن و باکیفیتی را تولید می‌کنند. به‌طور قطع تولیدات ضمانت‌شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یک شرکت مورد اطمینان افراد بسیاری خواهد بود.  علاوه بر کالسکه مناسب، لوازم جانبی خاصی نیز در بازار موجود است که بدون آنها خارج‌شدن از منزل در شرایط آب و هوایی مختلف راحت نیست. یک مورد از مهم‌ترین مواردی که برای ایمن و راحت نگه‌داشتن کودک در تمام درجه حرارت به آن احتیاج دارید روکش باران است. این روکش علاوه‌بر محافظت کودک در مقابل قطرات باران، به او دید کافی جهت کاوش محیط اطرافش را می‌دهد. روکش‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بارانی به همان اندازه که کودک شما را از سرما و باران محافظت می‌کنند از بادهای گرم در تابستان نیز در امان نگه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌دارند.

قیمت‌های فروش

کالسکه نیز مانند بسیاری از کالاهای دیگر دارای تنوع زیادی در بازار است. البته این متنوع‌بودن به این دلیل است که خانواده‌ها برای هر شرایط متفاوتی بتوانند از آن استفاده کنند. البته در هنگام خرید با قیمت‌های متفاوتی هم در بازار مواجه خواهید شد که از یک تا ۲۰‌میلیون‌تومان را شامل می‌شوند. این قیمت‌ها بر اساس برند، کیفیت و قابلیت‌ها تعیین می‌شوند. در ادامه قیمت فروش برخی از این وسایل را مشاهده می‌کنید: کالسکه ایرانی دلیجان مدل بنیتا طرح GUCCI۳ ۹۹۰‌هزار، کالسکه برند دلیجان مدل ۱۳۰ طرح GUCCI ۹ یک‌میلیون و صد‌هزار، کالسکه برند دلیجان (مدل بنیتا اسکای پلاس۳) یک‌‌میلیون و سیصد‌هزار، ست کالسکه و کریر دلیجان مدل رعد به‌همراه ساک لوازم ۲‌میلیون و دویست‌هزار، کالسکه ریچ‌کیدز (مدل frame) ۲‌میلیون و سیصد و پنجاه‌هزار، کالسکه برند بیبی‌لند (مدل c۳۱l) ۳‌میلیون و صد و پنجاه‌هزار، کالسکه بیبی‌لند (مدل c۳۵l) ۳‌میلیون و ششصد‌هزار، کالسکه کولار (مدل Baby stroller cullar model s۶۶۶) ۴‌میلیون و هفتصد‌هزار و کالسکه دوقلو برند چیکو مدل اکو با قیمت ۱۱‌میلیون و نهصد‌هزار ‌تومان به فروش می‌رسند.

نظر شما