شناسهٔ خبر: 54771880 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

شقایق فراهانی و علی صالحی با دغدغه‌های محیط زیستی در «نیم قرن حفاظت»

برنامه «نیم قرن حفاظت» با شعار «هر ایرانی، یک محیط بان» شنبه و یکشنبه این هفته میزبان علی صالحی و شقایق فراهانی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

 «نیم قرن حفاظت» با محوریت پاسداشتِ پنجاه سال حفاظت رسمی از محیط زیست در ایران هر هفته میزبان دو چهره‌ هنری خواهد بود.

بر این اساس شنبه ۴ تیر علی صالحی مهمان «نیم قرن حفاظت» است و حامی دو گونه جانوری فلامینگو و فُک خزری خواهد شد. در بخش بعدی برنامه نیز رجبعلی کارگر از تجربیات و خاطرات سال‌ها خدمت خود در محافظت از محیط زیست با پرهام دیباج به گفت‌وگو می‌نشیند.

یکشنبه ۵ تیر ماه نیز شقایق فراهانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در برنامه حاضر شده و به عنوان سفیر محیط زیست حامی پلنگ ایرانی می‌شود. 
گفت‌وگو با یزدان سینکایی محیط‌بان بازنشسته مازندرانی و شنیدن  خاطرات او از دیگر بخش‌های این برنامه است.

گزارش‌هایی از تصاویر بکر حیات وحش و طبیعت ایران که توسط دیباج  تهیه شده و گفت‌وگو پیرامون این تصاویر از دیگر بخش‌های این برنامه است.

شقایق فراهانی و علی صالحی با دغدغه‌های محیط زیستی در «نیم قرن حفاظت»

در «نیم قرن حفاظت» علاوه بر گفتگو با چهره‌های هنری همچون دارا حیایی ، کاوه خداشناس، کیسان دیباج، حسین رفیعی، محمد دلاوری، شقایق فراهانی، شبنم قلی خانی، مرتضی کاظمی، شهرزاد کمال زاده، سامان گلریزی و سیروس همتی با محیط‌بانان و پیشکسوتان حوزه حفاظت از محیط زیست نیز گفت‌وگو می‌شود.

برنامه «نیم قرن حفاظت» کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه دو به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و اجرای پرهام دیباج است که در ۱۵ قسمت  شنبه‌ها و یکشنبه‌ها ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.بازپخش این برنامه نیز دوشنبه‌ و سه‌شنبه‌ ساعت ۱۵ خواهد بود.

نظر شما