شناسهٔ خبر: 547698 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه خراسان | لینک خبر

صبرا و شتيلاي دوم در غزه

صاحب‌خبر -
70 شهيد و 400 زخمي در جنايت فجيع صهيونيست ها در محله الشجاعيه

ارتش صهيونيستي بامداد ديروز (يکشنبه) جنايت هولناک ديگري در محله الشجاعيه در نوار غزه مرتکب شد. بنا به اعلام وزارت بهداشت تعداد شهداي الشجاعيه به 70 تن رسيد. به گزارش النشره در جريان اين تجاوز 400 تن ديگر زخمي و به بيمارستان الشفاء انتقال داده شدند. منابع بيمارستاني از احتمال افزايش تعداد شهدا به يک صد تن خبر داده اند. فارس نوشت: شاهدان در منطقه الشجاعيه گزارش داده‌اند که تک‌تيرانداز‌هاي ارتش رژيم‌صهيونيستي دستور دارند که هر جنبده‌اي در خيابان‌ها را هدف قرار دهند . يورونيوز نيز در گزارشي از رها شدن اجساد در خيابان به دليل شدت حملات و در گيري ها در اين منطقه خبرداد. در پي اين جنايت رئيس تشکيلات خود گردان فلسطين ۳ روز عزاي عمومي اعلام کرد. شبکه خبري الاقصي از انباشته شدن جنازه شهدا در خيابان هاي محله الشجاعيه خبر داد. صليب سرخ جهاني از طرفين خواسته است براي انتقال زخمي‌ها و ارسال کمک‌هاي بشر دوستانه، اعلام آتش بس کنند. جنبش حماس اعلام کرد که با آتش بس سه ساعته براي ارسال کمک‌هاي بشر دوستانه موافقت کرده است. اما صهيونيست ها تنها دو ساعت به اين آتش بس پايبند مانده و دوباره حملات خود را عليه باريکه غزه آغاز کردند. حجم فاجعه به حدي است که رسانه‌هاي فلسطيني به آن لقب «صبرا و شتيلا»ي دوم را داده‌اند. فاجعه صبرا و شتيلا در 16 سپتامبر تا 18 سپتامبر 1982 و در طول جنگ داخلي لبنان با حمايت ارتش صهيونيستي انجام گرفت که بيش از 3000 فلسطيني کشته شدند. به گزارش الجزيره جنگنده‌هاي صهيونيستي آمبولانس‌ها و خودروهاي امداد و اصحاب رسانه را هدف قرار مي دهند و تاکنون در جنايت امروز يک خبرنگار و يک امدادگر شهيد شده‌اند. دفتر مطبوعاتي دولت رژيم صهيونيستي به خبرنگاران خارجي هشدار داد که اين رژيم مسئول امنيت آن‌ها در نوار غزه نيست. منابع خبري گزارش دادند در ادامه تجاوزات وحشيانه رژيم صهيونيستي به نوار غزه تعداد شهداي فلسطيني به 420 تن رسيد و تاکنون بيش از 3000 نفر نيز زخمي شده‌اند.

هلاکت 29 سرباز اسرائيلي به دست مبارزان گردان‌هاي قسام

نشريه فرانسوي «فيگارو» از کشته شدن ۱۵ نظامي ارتش رژيم صهيونيستي در جريان درگيري‌هاي منطقه الشجاعيه در شرق غزه، خبر داد. از سوي ديگرگردان‌هاي عزالدين قسام شاخه نظامي جنبش حماس در بيانيه‌اي اعلام کرد که نيروهاي آن در ساعات اوليه بامداد ديروز کميني را عليه نيروهاي اسرائيلي ترتيب دادند که در تلاش بودند به شرق منطقه التفاح در فاصله 500 متري شرق بيمارستان الوفاء پيشروي کنند که بر اثر آن تمام تجهيزات اسرائيلي‌ها از بين برده شد و سپس اعضاي مقاومت به سمت نفربرها پيشروي کرده و درهاي آن را گشودند و تمام 14 سربازي را که در آن حضور داشتند به هلاکت رساندند. پيشتر گردان‌هاي عزالدين قسام روز شنبه اعلام کرده بود که در عملياتي گسترده 15 افسر و سرباز اسرائيلي را به هلاکت رسانده و چندين تن ديگر را مجروح کرده و تجهيزات آن‌ها را از بين برده است. پيش از صدور اين بيانيه، گردان‌هاي عزالدين قسام اعلام کرده بود که يگاني ويژه از نيروهاي آن از طريق تونلي در پشت خطوط ارتش رژيم صهيونيستي در منطقه الريان در اطراف صوفا در شرق رفح واقع در جنوب نوار غزه نفوذ پيدا کرد و پنج سرباز اسرائيلي را به هلاکت رساند.

زخمي شدن فرمانده تيپ ويژه «گولاني»

همچنين شبکه اسرائيلي «آي24» از زخمي شدن سرهنگ «رسان عليان» فرمانده تيپ ويژه «گولاني» ارتش رژيم‌صهيونيستي در جريان عمليات زميني در نوار غزه خبر داد. گزارش ها حاکي از آن است که در سومين روز از عمليات زميني صهيونيست ها، نظاميان اسرائيلي تنها 300 متر در داخل خاک غزه پيشروي داشته اند. ديروز پس از تاييد مرگ ۲ نظامي اسرائيلي ديگر، جنبش جهاد اسلامي از منفجر کردن چند بسته انفجاري در مسير سربازان پياده اسرائيلي و کشته و زخمي شدن چند تن خبر داد. برخي رسانه‌ها از به اسارت گرفته شدن يک سرباز ارتش رژيم صهيونيستي توسط مبارزان فلسطيني خبر مي‌دهند. خبر به اسارت درآمدن يک نظامي صهيونيست هنوز از سوي طرف هاي رسمي تاييد نشده است. دولت اسرائيل به رسانه هاي صهيونيستي اجازه انتشار آمار تلفات اين رژيم را نمي دهد. با اين حال خبرنگار انديشکده اسرائيلي «گروه شامات»ديروز نوشت : بالگردها و آمبولانسهاي حامل سربازان مجروح ارتش يکي پس از ديگري وارد بيمارستانهاي اشکلون و بئر شبع مي‌شوند. تايمز اسرائيل گزارش داده است: چند دستگاه آمبولانس ارتش رژيم‌صهيونيستي حامل سربازان زخمي اين رژيم وارد بيمارستاني در نزديکي نوار غزه شده‌اند. پيشتر راديو اسرائيل گزارش داده بود که در حال حاضر 51 نظامي در بيمارستان‌ها بستري هستند. يکي از فرماندهان يگان «گولاني» ارتش رژيم صهيونيستي اعلام کرد که جنگ در نوار غزه بسيار سخت تر و وحشيانه تر از جنگ لبنان در سال ۲۰۰۶ است.

" تاکنون هيچ يک از اهداف حمله نظامي اسرائيل محقق نشده است"

در همين حال رئيس سابق بخش اطلاعات ارتش رژيم صهيونيستي اعلام کرد که تاکنون هيچ يک از اهداف حمله نظامي اسرائيل محقق نشده است. همچنين به گزارش اسکاي نيوز، پس از آنکه هزاران نفر از مخالفان جنگ در تل‌آويو دست به تظاهرات زدند، مقامات اسرائيلي برگزاري هرگونه تظاهرات در اين شهر را ممنوع کردند. اين در شرايطي است که کانال 10 تلويزيون اسرائيل از وقوع درگيري ميان نيروهاي امنيتي با معترضان و دستگيري تعدادي از مخالفان جنگ غزه در تل‌آويو خبر داد.

نظر شما