شناسهٔ خبر: 54766037 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

سفیران اوکراینی در 5 کشور برکنار شدند

صاحب‌خبر -

شفقنا- زلنسکی، سفرای اوکراین در 5 کشور گرجستان، اسلوواکی، پرتغال، ایران و لبنان را برکنار کرد.

به گزارش شفقنا از فارس، رسانه‌های اوکراین گزارش کردند که حکم‌های مربوطه شماره «439/2022»، شماره «440/2022»، شماره 441/2022, شماره 442/202 و شماره 443/2022 در وب سایت رئیس دولت اوکراین منتشر شده است.

طبق احکام صادر شده، «ایگور دولگوف» از سمت سفیری اوکراین در گرجستان، «یوری موشکا» از سمت سفیری در اسلواکی و «اینا اوگنیوتس» از سمت سفیری در پرتغال برکنار شدند.

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که زلنسکی همچنین «سرهی بوردیلیاکا» را از سمت سفیری اوکراین در ایران و «ایگور اوستاش» را از سمت سفیری اوکراین در لبنان برکنار کرده است.

این درحالی است که تسنیم به نقل از یک مقام مسئول در سفارت اوکراین خبر داد که ماموریت سفیر کنونی این کشور در ایران به پایان رسیده و فرد جایگزین به زودی معرفی خواهد شد.

به گفته‌ی این مقام اوکراینی، زمان مسئولیت سفرا در این کشور معمولا چهار ساله است که آقای «سرگئی بوردیلیاک» دو سال بیشتر – یعنی به مدت شش سال – در ایران حضور داشت و حالا طبق اعلام رئیس‌جمهور اوکراین، به ماموریت خود خاتمه می‌دهد.

وی همچنین تاکید کرد که آقای بوردیلیاک همچنان در ایران حضور دارد و تا زمان معرفی سفیر جدید، مسئولیت کنسولی خود را به شکل سابق ادامه خواهد داد.

نظر شما