شناسهٔ خبر: 54764018 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

در افتتاحیه یازدهمین کنفرانس ملی اسلامی در بیروت مطرح شد:

شیخ نعیم قاسم: گزینه سیاسی در مقابل رژیم صهیونیستی تنها وقت تلف کردن است؛ اعلام «ناتوی خاورمیانه»‌ با مدیریت اسرائیل خنده‌دار است / زیاد النخاله: وقتی هر روز ما را می کشند، دنبال چه صلحی هستید؟ / هنیه: دشمن ما ترسو و ...

همه گزینه‌های سیاسی برای مقابله با رژیم اشغالگر اسرائیل به منزله تلف کردن وقت و از دست دادن فرصت بود.

صاحب‌خبر -

 

به گزرش خبرگزاری قدس (قدسنا) اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی در افتتاحیه یازدهمین کنفرانس ملی اسلامی در بیروت تاکید کرد: نبرد سیف القدس در سال گذشته، نقطه تحولی در مسیر نبرد با دشمن صهیونیستی بود.

 

 

هنیه افزود: دشمن ما بزدلی است که آن را می‌شناسیم و با آن در زندان‌ها و مبارزه در خیابان‌های فلسطین زندگی کردیم. مقاومت پس از شمشیر قدس قدرتمند‌تر شده است، اما نیاز به حمایت مالی و تسلیحاتی دارد. مقاومت تا آزادسازی کامل فلسطین ادامه خواهد داشت. وی همچنین بر ضرورت وحدت جبهه‌های فلسطین برای مقابله با خطرات قریب الوقوع تاکید کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: در پی نتایج جنگ اوکراین، وجهه جهان تغییر خواهد کرد.


وی افزود یکی از نتایج جنگ اوکراین، شکست آمریکاست که به نفع فلسطین، لبنان، جریان مقاومت و امت اسلامی است.


هنیه همچنین گفت عملیات شمشیر قدس به منزله تحول گسترده در جریان درگیری با دشمن بود و مقاومت فلسطین پس از این نبرد قدرتمندتر شد.


رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد اکنون باید آشتی‌های تاریخی بین کشور‌های اسلامی صورت بگیرد و به دودستگی میان گروه‌های فلسطینی پایان داده شود.


وی افزود: خواستار طرح‌هایی برای برقراری صلح و آشتی میان گروه‌های امت و انجام گفتگو‌های واقعی برای توافق درباره چشم انداز آینده هستیم تا با حملاتی که از آن سوی دریا‌ها صورت می‌گیرد، مقابله کنیم.

هنیه گفت: چالش‌های امروز فراروی مسئله فلسطین، امت و منطقه بسیار خطرناک‌تر از سال ۲۰۰۰ است که کنفرانس ملی اسلامی در آن برگزار شد.


وی افزود یهودی سازی قدس و تلاش رژیم اشغالگر برای تحمیل حاکمیت دینی بر مسجد الاقصی و محاصره غزه همگی تحولاتی است که پس از آغاز برگزاری نشست کنفرانس ملی اسلامی روی داد.
هینه گفت برای تغییر منطقه بر اساس رویکرد آمریکا و رژیم صهیونیستی برنامه ریزی شده است.


اسماعیل هنیه تصریح کرد اتفاقی که اکنون روی می‌دهد، تلاش برای ادغام رژیم صهیونیستی در منطقه از طریق ائتلاف‌های نظامی و امنیتی برای مقابله با ایران، حزب الله و حماس است.
رئیس دفتر سیاسی حماس افزود باید به تلاش‌ها برای ضربه زدن به ارکان قدرت محور مقاومت توجه کنیم.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت رئیس جمهور لبنان بر حق بازگشت همه آوارگان فلسطینی، تشکیل کشور مستقل فلسطین و حق ملت فلسطین برای مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی تاکید کرد.


میشل عون رئیس جمهور لبنان در کاخ بعبدا، میزبان اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بود و دو طرف در خصوص برخی از مسائل از جمله مسئله آوارگان فلسطینی بحث و گفتگو کردند.


اسماعیل هنیه پس از این دیدار گفت هیئت فلسطینی در گفتگو با رئیس جمهور لبنان بر پایبندی فلسطینیان بر حق بازگشت و مخالفت با کوچاندن و اسکان در کشوری دیگر تاکید کرد.


اسماعیل هنیه گفت: «در گفتگو با رئیس جمهور، تاکید کردیم که با اسکان در وطن جایگزین و کوچاندن فلسطینیان مخالفت می‌کنیم و به حق بازگشت به خاک فلسطین پایبند هستیم و از رئیس جمهور و حکومت لبنان خواستیم به برخی از نیاز‌های حقوق بشری مردم ما در اردوگاه‌ها نگاه مثبتی داشته باشند؛ به خصوص که خدمات آنروا به اردوگاه‌های فلسطینیان بسیار کاهش یافته است.


به سخنان جناب رئیس جمهور گوش دادیم. وی بار دیگر بر موضع ریاست جمهوری لبنان در قبال آرمان فلسطین و حق این ملت برای تشکیل کشور فلسطین در سرتاسر خاک وطن خود به پایتختی قدس و همچنین حق بازگشت برای همه آوارگان فلسطینی تاکید کرد. وی همچنین تاکید کرد این حق ملت فلسطین است که در برابر رژیم اشغالگر مقاومت کند و مقاومت گروه تروریستی نیست.»

 

 

«زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین: ملت فلسطین علیرغم تمام شرایط، وارد حماسه‌ای تاریخی شده است

«زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین نیز در کنفرانس ملی-اسلامی در لبنان گفت، امروز دشمن، فلسطینی‌ها را محاصره کرده درحالی که کشورهای عربی درهای خود را به روی این دشمن باز کرده‌اند.

 

وی افزود: ما در حال مبارزه با توافق اسلو و نتایج آن هستیم و علیرغم شرایط سخت، دستاوردهای جدی داشته‌ایم.

 

النخاله تأکید کرد، کشورهای عربی از نقش ملت فلسطین و مقاومت آن غافل هستند اما درهای خود را به روی دشمن  صهیونیستی باز و بازتر می‌کنند.

 

دبیرکل جهاد اسلامی افزود: امروز و پس از گذشت هفتاد سال از تأسیس رژیم صهیونیستی، نقش این رژیم در منطقه بیش از پیش تثبیت شده و این دشمن نقش بزرگتری در سیاست‌های منطقه ایفا می‌کند؛ فلسطینی‌ها را در همه چیز محاصره می‌کند و در برخی پایتخت‌های عربی و اسلامی به روی دشمنشان باز شده است. اسرائیل مرزهای موقت خود را شامل پاکستان، ایران و حتی شمال آفریقا و از ترکیه تا جنوب سودان می‌داند و بر اساس آن حرکت و فکر می‌کند همه چیز در این بین، قابل مداخله اقتصادی، امنیتی و نظامی است.

 

وی سپس گفت، دستاوردهای مقاومت بر کسی از لبنان تا غزه محاصر شده، پوشیده نیست غزه‌ای که قدرت خود را بر ایستادگی و رویارویی ثابت کرده است. ملت فلسطین علیرغم تمام شرایط، وارد حماسه‌ای تاریخی شده است.

 

دبیرکل جهاد اسلامی افزود: باید  فلسطین را در دستور کار روزانه خود قرار دهیم.... امروز مسؤولیت‌ بزرگی در خصوص گسترش فرهنگ مقاومت و حمایت از مقاومت فلسطین بر دوش ما گذاشته شده است.

 

النخاله تأکید کرد: همه ما در حال مقابله با پروژه‌ای واحد و همه ما قربانی دشمنی واحد هستیم... وقتی هر روز و در هر جایی با گرسنگی و با گلوله فلسطینی ها را می کشند این چه صلحی است که از آن سخن می‌گویند؟

 

شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان:اعلام «ناتوی خاورمیانه»‌ با مدیریت اسرائیل خنده‌دار است

شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان نیز در افتتاحیه این کنفرانس گفت رژیم اشغالگر بحران‌ها را ایجاد می‌کند و این بحران‌ها به فلسطین و منطقه محدود نخواهد شد.

 

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به تلاش کشورهای عربی سازشکار با رژیم صهیونیستی برای ایجاد ائتلاف‌های نظامی با این رژیم گفت: رویکرد کشورهایی که به عادی‌سازی روابط  [با رژیم صهیونیستی] روی آورده‌اند، ایجاد ائتلاف‌های نظامی با این رژیم اشغالگر است.


وی با اشاره به تلاش کشورهای عربی سازشکار با رژیم صهیونیستی برای ایجاد ائتلاف‌های نظامی با این رژیم گفت: «رویکرد کشورهایی که به عادی‌سازی روابط [با رژیم صهیونیستی] روی آورده‌اند، ایجاد ائتلاف‌های نظامی با این رژیم اشغالگر است. اسرائیل معتقد است که با این تهدیدها، در محور مقاومت نگرانی ایجاد می‌کند اما من می‌گویم که این تهدیدها توخالی است. با این وجود ما آمادگی کامل داریم و در مانور بزرگ در آماده‌باش کامل بودیم و هر روز آماده هستیم. امروز نیز در قوی‌ترین مراحل خود با متحدانمان در فلسطین و محور مقاومت به سر می‌بریم».


وی افزود: ما و متحدانمان به قدرت و آمادگی نظامی خود می‌بالیم و به این امر یادآوری می‌کنیم تا مردم ما اطمینان یابند و بدانند که پشت رهبری قدرتمند ایستاده‌اند که آماده دفاع از آن‌ها است و جامعه اسرائیل نیز بداند که پشت یک رهبری ضعیف ایستاده است. دیدیم که چگونه لبنان با ارتش، مردم و مقاومت خود سرزمین خود را آزاد کرد و مقاومت چگونه با تجاوزات "تموز" (تیرماه) روبرو شد و پیروز شد و همچنین دیدیم که چگونه مقاومت فلسطین در نبرد سیف القدس مسیر جدیدی در تاریخ درگیری با اشغالگر ایجاد کرد.


معاون دبیرکل حزب‌الله در ادامه بر اقتدار و تلاش محور مقاومت و حمایت بی‌دریغ جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین و متحد کردن کشورها در زیر این پرچم تاکید کرد و گفت که این امر به معنای آن است که پیروزی در پیش است.

شیخ قاسم تصریح کرد: آمریکا می داند برای خدمت به رژیم صهیونیستی همه چیز را تحت تسخیر در می‌آورد. ما نیز به عنوان نیروی مقاومت برای حفظ حاکمیت و کرامت میهن خود تلاش می‌کنیم تا زمانی که مردم و مقاومت در یک خط واحد برای رویارویی حرکت کنند.


وی افزود: آمریکا از هیچ راهی برای شکست حزب الله در لبنان فروگذار نکرد، اما آن‌ها شکست خوردند، مانند جنگ ۲۰۰۶، هدف این بود که حزب الله را از بین ببرند اما ما پیروز شدیم و آن‌ها، تکفیری‌ها را از طریق سوریه فرستادند تا امارت ایجاد کنند. اما آن‌ها نیز شکست خوردند..ما برای تشکیل یک دولت ملی تلاش خواهیم کرد و تمام تلاش خود را برای تکمیل پرونده‌های مربوط به لبنانی‌ها به کار خواهیم بست و در این مسیر دست طلب یاری خود را به سوی همه دراز خواهیم کرد.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که هدف همه سیاست‌های غرب، تداوم اشغال و ضربه زدن به آرمان فلسطین است. دشمن به عنوان مقدمه‌ای برای تسلط بر اقیانوس تا خلیج فارس، از فلسطین آغاز کرده و به دنبال تسلط بر کل منطقه است. این ساده لوحی است که دشمن را مشکل فلسطین بدانیم، زیرا اسرائیل مشکل ملت و هر انسان شرافتمندی است. تنها راه حل مقابله با اسرائیل، مقاومت است و هر راه حل دیگری اتلاف وقت است. تداوم وجود غاصب در منطقه ما، مبتنی بر ایجاد جنگ است. همه تهدیدهای "اسرائیلی" توخالی است و ما به دیدن این تهدیدها بسنده می‌کنیم. این تهدیدها به منزله‌ بمب‌هایی صوتی برای اطمینان بخشی به جبهه داخلی [صهیونیست‌ها] است.

وی تصریح کرد: «این خنده‌دار است که که آمریکا "ناتوی خاورمیانه" را اعلام کند که شامل کشورهای عربی است که مدیریت اجرایی آن‌ها در دست اسرائیل است و این اتحاد آن‌ها را رسوا کرد».


معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان یادآور شد که حافظ اصلی آرمان فلسطین، مردم و مقاومت آن است و اگر برخی از کشوره‌های و مسلمان این آرمان را رها کنند، فلسطین نمی‌تواند زانو بزند یا تسلیم شود، زیرا مردمش تصمیم گرفته‌اند که در میدان بمانند.


وی افزود: هیچ گزینه سیاسی تحت حمایت غرب انتخاب درستی نبود، بلکه بخشی از حمایت از اشغالگری متجاوز و توسعه‌طلب بود، منحصر به فلسطین نبود. کشورهایی با [رژیم صهیونیستی] عادی‌سازی کردند، در وهله نخست به خودشان آسیب می رسانند، همانطور که به مردم خود و به فلسطین و ملت آن آسیب می زنند».

 

انتهای پیام/ع.غ

 

 

نظر شما