شناسهٔ خبر: 54746485 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کناشنکوف:

۲ جنگنده سوخو-۲۵ اوکراینی در خارکیف و نیکولایف سرنگون شدند

سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد: ۲۰۰ مزدور و ۱۰۰ ملی‌گرای اوکراینی کشته شده؛ ۲ فروند جنگنده سوخو-۲۵ اوکراینی هم در خارکیف و نیکولایف سرنگون شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ایگور کناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز جمعه در ارتباط با عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین اعلام کرد: بیش از ۲۰۰ مزدور و بیش از ۱۰۰ ملی گرای اوکراینی در حملات نیروی هوایی روسیه کشته شده اند.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: در نتیجه پیشروی یگان نیروهای روسی به سمت لوهانسک، ۱۰ منطقه طی ۵ روز گذشته آزاد شده اند.

بیانیه «ایگور کناشنکوف» در این باره اضافه می کند: ۱۹ دستگاه تانک و حدود ۶۲۰ افراط‌ گرای اوکراینی هم بر اثر گلوله‌ باران هوایی و توپخانه‌ ای مسکو طی یک روز کشته شده اند. همچنین؛ نیروهای پدافند هوایی روسیه ۲ فروند جنگنده سوخو-۲۵ اوکراینی را در مناطق خارکیف و نیکولایف سرنگون کردند.

این در حالیست که «کوناشنکوف» پیشتر نیز اعلام کرده بود که ارتش این کشور مقر فرماندهی نیروهای ملی گرای اوکراینی موسوم به گردان «آزوف» در منطقه «خارکیف» را منهدم کرده است.

کوناشنکوف در این باره گفته بود: موشک‌های نقطه زن و دقیق نیروی هوایی ۱۸ ناحیه تجمع نیروی انسانی و تجهیزات و همچنین ۱۰ موقعیت آتش توپخانه و سامانه‌های خمپاره انداز ارتش اوکراین شامل شش سامانه پرتاب چندگانه راکت «گراد» را در مناطقی در جمهوری خلق دونتسک هدف قرار دادند. همچنین در منطقه خارکیف، مقر تشکیلات نیروهای ملی گرای آزوف نیز منهدم شد.

وی همچنین گفته بود که پدافند هوایی ارتش روسیه موفق به سرنگونی یک فروند جنگنده «سوخو-۲۵» اوکراینی و ۱۵ فروند پهپاد این کشور در شبانه روز گذشته شده است.

«ایگور کناشنکوف» افزود که یک فروند موشک «توچکا-یو» و هشت فروند راکت پرتاب شده از سامانه پرتاب چندگانه «اوراگان» رهگیری و منهدم شدند.

نظر شما