شناسهٔ خبر: 54735344 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آغاز رایزنی‌ها برای تشکیل دولت جدید لبنان؛ نامزدهای نخست‌وزیری چه کسانی هستند؟

صاحب‌خبر -

شفقنا-رایزنی‌های پارلمانی به دعوت «میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان برای معرفی نامزد نخست‌وزیری و تشکیل دولت جدید به جای دولت پیشبرد امور کنونی به ریاست «نجیب میقاتی» آغاز شد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آرتی عربی، این رایزنی‌ها در کاخ بعبدا توسط «الیاس بوصعب»، معاون رئیس پارلمان لبنان افتتاح شد.

فراکسیون‌های پارلمانی که تاکنون میقاتی را برای ریاست دولت نامزد کرده‌اند، عبارت است از فراکسیون ملی اعتدال، فراکسیون ملی مستقل، فراکسیون مجمع پروژه‌ها، فراکسیون جماعت اسلامی و فراکسیون وفاداری به مقاومت.

اما فراکسیون‌هایی که از نامزدی نواف سلام برای نخست وزیری حمایت می‌کنند عبارت‌اند از فراکسیون الکتائب و فراکسیون گردهمایی دموکراتیک.

بر اساس اطلاعات موجود، دور اول رایزنی‌ها ساعت یک بعد از ظهر به وقت بیروت به پایان خواهد رسید و دور دوم ساعت دو و نیم آغاز و تا ساعت پنج ادامه خواهد داشت.

پارلمانِ جدیدِ لبنان برآمده از نتایج این انتخابات مسئولیت تصویب لوایح و اصلاحات فوری مورد نیاز صندوق بین المللی پول برای حمایت از لبنان را برعهده خواهد داشت که بیش از دو سال است درگیر بحران شدید اقتصادی  است.

لبنان از پاییز سال ۲۰۱۹ میلادی شاهد بحران شدید اقتصادی و مالی است که شیوع کرونا از ماه مارس سال ۲۰۲۰ میلادی و به دنبال آن انفجار هولناک بندر بیروت در اوت همان سال، این وضعیت را بدتر کرد و این کشور را در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار داد.

متن کامل این خبر را در آرتی عربی ببینید.

نظر شما