شناسهٔ خبر: 54726206 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

اعلام زمان ازسرگرفته شدن فعالیت فرودگاه دمشق در پی حمله اخیر رژیم صهیونیستی/ دیدار هیات حماس با مفتی اهل سنت لبنان/ تازه ترین توافق اسرائیل و امارات

دیدار هیاتی از جنبش حماس به ریاست هنیه با مفتی اهل سنت لبنان و امضای توافق جدید میان امارات و رژیم صهیونیستی از جمله خبرهای مربوط به فلسطین و رژیم اشغالگر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا)، وزارت حمل و نقل سوریه روز چهارشنبه اعلام کرد که پروازهای فرودگاه بین المللی دمشق از روز پنجشنبه ازسرگرفته خواهد شد.

 

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، ازسرگیری پروازهای فرودگاه بین المللی دمشق از روز پنجشنبه در حالی اعلام می شود که حمله اخیر رژیم صهیونیستی منجر به توقف پروازها شده بود، زیرا در این حمله ساختمانهایی در داخل فرودگاه و همچنین باند آن تخریب شد.

 

رژیم صهیونیستی تا کنون بارها مناطق مختلف سوریه را هدف تجاوزات نظامی خود قرار داده است، این رژیم همچنین از ابتدای بحران سوریه طی یک دهه اخیر بارها به حمایت از گروههای تروریستی تکفیری و به ویژه درمان مجروحان آنها در مراکز بهداشتی خود پرداخته است.

 

دیدار هیات حماس با مفتی اهل سنت لبنان

 

خبر دیگر اینکه هیاتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با مفتی اهل سنت لبنان در بیروت دیدار کرد.

 

بر اساس گزارش فلسطین الیوم، این هیات به ریاست اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس روز چهارشنبه با شیخ عبداللطیف دریان مفتی اهل سنت لبنان دیدار کرد که طی آن هنیه از مواضع شیخ دریان در خصوص مساله فلسطین به ویژه قدس و فلسطینیان داخل و خارج سرزمین فلسطین و اردوگاه های آوارگان تمجید کرد.

 

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین با تبریک برگزاری موفق انتخابات پارلمانی اخیر لبنان همبستگی خود را با این کشور در خصوص حقوق خود در زمینه گاز و ثروتهای طبیعی دیگر اعلام کرد.

 

در این دیدار آخرین تحولات سیاسی و میدانی فلسطین به ویژه آنچه در قدس و مسجدالاقصی جریان دارد و تلاشهای اشغالگران برای تحمیل سیاست تقسیم مکانی و زمانی در مسجدالاقصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

هنیه تصریح کرد ما همچنان ثابت قدم و استوار هستیم و هرگز به اشغالگران اجازه نخواهیم داد بر مسجدالاقصی سیطره یابند.

 

از سوی دیگر مفتی اهل سنت لبنان هم با اعلام حمایت خود از ملت فلسطین و حقوق ثابت آنها گفت مساله قدس مساله تمام امت اسلام و اعراب و مسلمانان است و قدس همچنان فلسطینی عربی باقی خواهد ماند.

 

مفتی اهل سنت لبنان همچنین از پیروزی های مقاومت در فلسطین و ایستادگی مردم آن و مبارزاتشان در رویارویی با اشغالگران تمجید کرد

 

موسی ابومرزوق، خلیل الحیه، حسام بدران، اسامه حمدان، طاهر النونو و احمد عبدالهادی نماینده حماس در لبنان هم هنیه را در این دیدار همراهی می کردند.

 

گسترش همکاری امارات و رژیم صهیونیستی

 

خبر دیگر اینکه رژیم صهیونیستی و حکومت امارات توافق همکاری جدیدی را با یکدیگر امضا کردند.

 

به گفته رئیس موسسه بیمه ریسک تجارت خارجی رژیم صهیونیستی، اسرائیل و امارات توافق همکاری جدیدی را با یکدیگر امضا کردند که ارزش این قرارداد به 540 میلیون درهم معادل 147 میلیون دلار می رسد.

 

حکومت امارات به همراه حکومتهای مغرب، سودان و بحرین در آخرین ماههای ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، توافق ننگین عادی سازی روابط را امضا کردند، اقدامی که با موج محکومیت در جهان اسلام روبرو شد و فلسطینیان آن را خنجری در پشت ملت فلسطین و مساله آنها قلمداد کردند.

 

انتهای پیام/ر.ی/

نظر شما