شناسهٔ خبر: 54725087 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ضرورت جهاد تبيين براي اعلام دستاورد‌هاي حوزه صنعت

صاحب‌خبر -
ضرورت جهاد تبيين براي اعلام دستاورد‌هاي حوزه صنعت
خبرگزاری آریا-معاون وزیر صمت گفت: دستاورد‌های محقق شده در حوزه صنعت، معدن و تجارت بسیار درخشان است، اما حق مطلب به‌خوبی ادا نشده و نیازمند جهاد تبیین هستیم.
به گزارش خبرگزاری آریا،  سید مهدی نیازی امروز در نشست خبری گرامیداشت دهه تولید و تجارت گفت: با توجه به تلاش رسانه‌های معاند برای ایجاد فضای ناامیدی در جامعه باید تلاش بیشتری در جهت تبیین دستاورد‌ها انجام شود و در این مسیر به کمک رسانه‌ها و فعالان بخش خصوصی نیاز داریم.
معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: رهبر انقلاب در سال‌های گذشته نام‌گذاری‌ها را با تمرکز بر اقتصاد و تولید انجام داده اند و همین مسئله بار مسئولیت ما را برای تبیین اقدامات، سنگین‌تر می‌کند و اینکه کمک کنیم تا زمینه تولید، اشتغال، توسعه اقتصادی و امیدآفرینی فراهم شود.
قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران هم در این نشست خبری در پاسخ به سئوالی درباره گرانفروشی اصناف گفت: گرانی کالا در حوزه اصناف رخ نمی‌دهد، کالا در جای دیگر گران می‌شود و بعد اصناف مجبورند تا کالا را گران عرضه کنند، گرانفروشی وجود دارد و قابل انکار نیست، اما واحد‌های صنفی موظفند کالا را با فاکتور رسمی بخرند در این صورت است که اگر از سود متعارف، پول اضافه‌تری بگیرند برخورد می‌شود.
وی افزود:کارخانه‌هایی که می‌گویند قیمت در کف بازار تغییر می‌کند ابتد ا باید پاسخ دهند که چرا کالا را به صورت قطره چکانی و بدون فاکتور رسمی به واحد صنفی تحویل می‌دهند؟ وقتی کالا بدون فاکتور و گران به واحد صنفی می‌دهند واحد صنفی چه کار کند؟ اما از مردم می‌خواهم از طریق سامانه 124 تخلفات را حتماً گزارش دهند.
رئیس اتاق اصناف تهران در ادامه اظهار داشت: 280 هزار واحد صنفی در تهران داریم و فرد متخلف هم در بین آن‌ها وجود دارد که البته برخی از آن‌ها گرفتار قانون شدند.
نوده فراهانی درباره قیمت نان هم گفت: قیمت نان باید تغییر کند که در حوزه ما نیست و باید وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص کار کند.
محمدباقر مجتبایی دبیرکل اتاق اصناف ایران هم در نشست ستاد دهه گرامیداشت تولید و تجارت در وزرات صمت با اعلام اینکه با درج قیمت روی کالا، گرانفروشی کاهش یافته است افزود: در دو ماه امسال 558 هزار فقره بازرسی و 32 هزار مورد تخلف (5.2 درصد) از قانون شناسایی شده است.
وی در باره فروش اجباری کالا کنار نان به مردم گفت: صنوف اجازه فروش اجباری کالا ندارند و ما قطعاً با این موارد برخورد می‌کنیم.
مجتبایی در پاسخ به سئوالی درباره گرانفروشی ماکارونی گفت: در آن زمان که ارز 4200 حذف شد، مردم برای خرید روغن و ماکارونی هجوم بردند و وزارت صمت ابلاغیه داد که کالا‌ها را با قیمت جدید بفروشند تا ازدحام شکل نگیرد. به غیر از همان چند روز در بقیه موارد این مشکل را نداریم و با اجرای طرح درج قیمت مصرف کننده تقریباً گرانفروشی در اصناف نمی‌بینید.
حسین سلاح ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در ادامه این نشست گفت: امسال حضور جدی تری برای توسعه تجارت خارجی و صادرات، افزایش حضور بخش خصوصی در کشور‌های دیگر، افزایش تولید دانش بنیان و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و استانی را در دستور کار قرار داده ایم.

نظر شما