شناسهٔ خبر: 54721581 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

معاون وزیر نفت عراق در امور اکتشاف تأکید کرد

لزوم تهیه و تدوین نقشه راهی برای گام‌های آینده و اهداف ایران و عراق

معاون وزیر نفت عراق در امور اکتشاف ضمن اشاره به تمایل به توسعه روابط و اتخاذ گام‌های گسترده‌تر از طریق تشکیل کارگروه مشترک، تأکید کرد که باید نقشه راهی برای گام‌های آینده و اهداف دو کشور تهیه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، باسم محمد خصیر صبح امروز (چهارشنبه، یکم تیرماه) در نشست کارگروه مشترک همکاری‌های نفتی ایران با بیان اینکه در این دیدار مهم باید نقشه راهی برای گام‌های آینده و اهداف دو کشور تهیه شود، گفت: موضوع مهم دیگر فناوری و تولیدات فنی ایران است، برای نمونه این کشور هم‌اکنون در بسیاری بخش‌ها همچون کابل برق، لوله و اتصالات و فناوری‌های روزآمد توانایی بالایی دارد که قابلیت انتقال آن به ما وجود دارد.

وی افزود: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران موضوع آموزش و انتقال فناوری و تجهیزات فنی را در صحبت‌های خود مورد تأکید قرار دادند، موضوع انتقال تخصص و فناوری بسیار مهم است و باید بتوانیم در این زمینه همکاری کنیم.

معاون وزیر نفت عراق در امور اکتشاف اظهار کرد: مهم‌ترین نکته‌ای که فعلاً برای مسئولان صنعت نفت عراق اهمیت دارد توسعه همکاری‌ها و نتیجه گرفتن از همکاری با تعامل است، امیدواریم این سفر آغازی برای همکاری‌های گسترده‌تر به‌ویژه در بحث علمی و فنی در پرونده‌های باقیمانده بین دو کشور باشد.

نشست کارگروه مشترک همکاری‌های نفتی ایران و عراق از صبح امروز (چهارشنبه، یکم تیرماه) به ریاست محسن خجسته‌مهر، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از طرف هیئت ایرانی و باسم محمد خضیر، معاون وزیر نفت عراق از طرف هیئت عراقی با حضور مدیران ارشد صنعت نفت دو کشور برگزار شد.

نظر شما