شناسهٔ خبر: 54711579 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ایالات متحده از اظهارات سخنگوی کرملین در مورد مجازات احتمالی اعدام برای مزدوران آمریکایی شوکه شده است

صاحب‌خبر -
ایالات متحده از اظهارات سخنگوی کرملین در مورد مجازات احتمالی اعدام برای مزدوران آمریکایی شوکه شده است

خبرگزاری آریا- یک مقام ارشد کاخ سفید به خبرنگاران گفت که ایالات متحده از این واقعیت که یک مقام روسی می تواند احتمال مجازات اعدام را برای شهروندان آمریکایی متهم به پیوستن به نیروهای اوکراینی به عنوان مزدور پیشنهاد کند، شوکه شده است.

به گزارش سرویس بین الملل آریا به نقل از تاس،جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی ایالات متحده (NSC) درباره اظهارات اخیر دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، گفت: "ما نظرات آقای پسکوف را دیده‌ایم. <…> وحشتناک است که یک مقام دولتی در روسیه حتی این پیشنهاد مجازات اعدام برای دو شهروند آمریکایی که در اوکراین را انجام دهد. رئیس شورای امنیت ملی گفت: «ما به تلاش خود ادامه خواهیم داد تا آنچه را که در اینجا می توانیم در این مورد بیاموزیم.

در عین حال، کربی از اظهار نظر در مورد اقدام احتمالی واشنگتن در صورتی که از آن افراد تحت کنوانسیون ژنو حمایت نشود، خودداری کرد.

او گفت: «در حال حاضر وارد فرضیه‌ها نشویم. اما من فکر می کنم برای ما مهم است که این موضوع را روشن کنیم: کاملاً وحشتناک  است حتی برای این پیشنهاد که اعدام می تواند عاقبت این دو فرد باشد."

هفته گذشته، دیلی تلگراف بریتانیا گزارش داد که دو سرباز سابق آمریکایی، الکساندر دروکه 39 ساله و اندی هوین 27 ساله، در نزدیکی خارکف دستگیر شدند. در 16 ژوئن، وزارت امور خارجه ایالات متحده گفت که ایالات متحده برای تماس با روسیه در مورد شهروندان آمریکایی بازداشت شده در نزدیکی خارکف که برای شرکت در جنگ به اوکراین آمده بودند، آماده است. این آژانس توصیه های قوی خود را به شهروندان آمریکایی برای عدم بازدید از اوکراین تکرار کرد.

در 24 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های دونباس، تصمیم به انجام یک عملیات نظامی ویژه به منظور محافظت از افرادی که «از آزار و اذیت و نسل کشی توسط رژیم کیف به مدت هشت سال رنج می‌برند؛گرفته است." به دنبال آن، آمریکا و متحدانش تحریم های گسترده ای را علیه روسیه اعمال کردند و تحویل تسلیحات به کی یف را افزایش دادند.

نظر شما