شناسهٔ خبر: 54703421 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

احتمال افزایش قیمت سوخت

محمدرضا باهنر‌، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت در گفت‌وگوی تفصیلی با «ایرنا» به بررسی و تحلیل مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته توسط دولت سیزدهم در چندماه اخیر پرداخته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان صنعت نیوز:   او در این مصاحبه تاکید می‌کند: باید به دولت کمک و برای توفیق آنها دعا کنیم که بتواند در قدم اول عادلانه‌سازی یارانه‌ها موفق شود. البته اعلام شده قدم بعدی افزایش قیمت نان است و احتمالا قدم‌های آتی افزایش قیمت سوخت باشد. دولت باید این اصلاحات اقتصادی را گام به گام، با شجاعت، تدبیر و خرد انجام دهد که عده‌ای در فشار ناشی از اصلاحات اقتصادی لِه نشوند.

وی می‌افزاید: معتقدم دولت آیت‌الله رییسی از دو جهت باید همت بلندی داشته باشد. اولا باتوجه به اینکه تولید نفت و گاز ما ظرف این مدت تحریم کاهش پیدا کرده و مصرف انرژی در کشور به‌شدت بی‌رویه است، باید مصرف را مدیریت کنند و کاهش دهند و دوما باید تولید را مدیریت کرده و در مقابل آن را افزایش دهند.

باهنر همچنین می‌گوید: تاریخ مصرف این تفکر که در اقتصاد کسی می‌تواند دور کشور خود سیم خاردار بکشد و در همه چیز خودکفا باشد، گذشته است؛ هر کشوری در منطقه و قاره‌، مراودات چندجانبه دارد که باید تکلیف خود را روشن کند. من ۱۵ سال پیش این طرح را مطرح می‌کردم که ایران باید تکلیف خود را روشن کند که آیا می‌خواهد در منطقه یک کشور نفتی یعنی صاحب قدرت انرژی و صنعتی و کشاورزی باشد یا خیر؛ البته باید منافع ملی بلندمدت را هم مدنظر قرار داد.

نظر شما