شناسهٔ خبر: 5467536 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران‌ورزشی | لینک خبر

دریافت برنامه از 5 مربی داخلی، مذاکره با مربی خارجی

استقلال، کلاف سر در گم!

صاحب‌خبر -





ماجرای انتخاب سرمربی استقلال به کلافی پیچیده تبدیل شده است. تا همین چند روز قبل مدیران استقلال فقط از جذب یک مربی خارجی صحبت می‌کردند اما حالا نام پنج گزینه ایرانی به میان آمده است. نام‌هایی چون پرویز مظلومی، فیروز کریمی، مجید نامجومطلق، جواد زرینچه و علیرضا منصوریان کاندیدای جانشینی امیر قلعه‌نویی هستند. نکته جالب توجه در مورد این اسامی، حضور علیرضا منصوریان در نفت تهران و همراهی این تیم در فینال جام حذفی است. باشگاه استقلال در حالی تا دوشنبه به این پنج مربی فرصت ارائه برنامه داده که منصوریان بعدازظهر دوشنبه باید نفت تهران را به مصاف ذوب‌آهن بفرستد. این نکته در کنار نام گزینه‌های دیگر که از شانس اندکی برای حضور در استقلال برخوردارند نشانگر این است که لیست مورد نظر شاید برای گمراهی رسانه‌ها منتشر شده باشد وگرنه آیا مدیرعامل حاضر است بعد از دو فصل ناامیدکننده، هدایت استقلال را به دست مجید نامجومطلق یا جواد زرینچه بسپارد؟
مدیران استقلال با این حرکت ذهن‌ها را به یک سمت می‌برند تا با مربی مورد نظر خود مذاکره و با او به توافق برسند. حرکت آنها شبیه حرکت رونالدینیو در دوران اوجش است وقتی که به یک سمت نگاه می‌کرد و توپ را به سمت دیگر می‌فرستاد. با این حرکت رونالدینیویی، مدیران استقلال قرار است با باشگاه فولاد مذاکره و رضایت مدیران این باشگاه را برای صدور رضایتنامه این مربی کروات دریافت کنند. به زبان ساده می‌توان گفت این گزینه‌های داخلی سر کار هستند و برنامه اصلی فقط در دست یک مربی است. مردی به نام دراگان اسکوچیچ.
افشارزاده: مربی را انتخاب می‌کنم و می‌روم
مدتی است که از جدایی از باشگاه استقلال می‌گوید و حالا با حکم جدیدی که از وزیر گرفته، این جدایی تقریبا قطعی شده است. بهرام افشارزاده که عصر دیروز با حکم محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان به‌عنوان مشاور عالی وزیر و سرپرست دفتر حوزه وزارتی منصوب شد، درباره احتمال جدایی‌اش از استقلال به ایران ورزشی می‌گوید: « اینکه دقیقا چه روزی به طور کامل از باشگاه جدا می‌شوم، مشخص نیست. مانده‌ام تا کارها را تحویل بدهم و بعد تمرکزم را روی کارهای جدید بگذارم.»
مدیرعامل باشگاه استقلال از انجام آخرین ماموریتش در باشگاه استقلال می‌گوید که بعد از انجام آن، در صورتی که مساله خاصی اتفاق نیفتد، از باشگاه جدا می‌شود: «تکلیف مربی را که مشخص کنیم، دیگر کاری نمی‌ماند. فکر می‌کنم ظرف دو – سه روز دیگر این کار انجام شود.»
بعد از اینکه خبر انتصاب افشارزاده به‌عنوان سرپرست حوزه وزارتی مطرح شد، او به دفتر جدید کارش در وزارت ورزش رفت و تقریبا کارش را شروع کرد.

فیروز کریمی: هفته بیست و هشتم استقلال را قهرمان می‌کنم
در حالی که گمانه‌زنی‌ها در خصوص آینده نیمکت رهبری آبی‌های تهران تازه داشت داغ می‌شد و در بلاتکلیفی این باشگاه مشخص نبود چه اتفاقی رخ خواهد داد فیروز کریمی دیروز برنامه‌اش را برای هدایت استقلال به بهرام افشارزاده مدیرعامل این باشگاه ارائه کرد.
به نظر می‌رسد فیروز کریمی که در لیگ هفتم سرمربی آبی‌ها بود و بدترین رتبه تاریخ این باشگاه در لیگ برتر را رقم زد گزینه اصلی باشگاه برای جانشینی امیر قلعه‌نویی است.
کریمی فصل گذشته در میانه راه و هفته هفدهم هدایت ملوان را برعهده گرفت و در نهایت این تیم را در لیگ برتر حفظ کرد. کریمی دیروز در مصاحبه‌ای کوتاه گفت: «من امروز (دیروز) برنامه‌ام را به طور مکتوب به مسوولان باشگاه استقلال ارائه کردم. حتی به هیات‌مدیره استقلال اعلام کردم هفته بیست و هشتم استقلال را قهرمان لیگ خواهم کرد.»
وی افزود: «من خاطرات بسیار خوبی از روزهای حضورم در استقلال داشتم و دوست دارم بار دیگر سرمربیگری این تیم را تجربه کنم. امیدوارم اگر به این عنوان دست پیدا کردم بتوانم خواسته‌های هواداران و مجموعه استقلال را برآورده کنم.»

زرینچه امروز برنامه‌اش را می‌دهد
جواد زرینچه یکی دیگر از گزینه‌های داخلی سرمربیگری استقلال است. او که این فصل دستیار امیر قلعه‌نویی بود امروز برنامه‌اش را به باشگاه استقلال می‌دهد تا مدیران در موردش فکر کنند.

مظلومی: برنامه‌ام آماده نیست!
پرویز مظلومی دیگر گزینه سرمربیگری استقلال است. او در این‌باره می‌گوید: «استقلالی‌ها از من برنامه خواسته‌اند ولی هنوز برنامه‌ام را آماده نکرده‌ام. با این‌حال تا روز دوشنبه فرصت باقی مانده تا برنامه‌ام را تحویل باشگاه بدهم. ضمن اینکه از طرف باشگاه استقلال فرد دیگری با من صحبت کرده است و نه منصور پورحیدری.»

نامجومطلق: همیشه در استقلال مشکل مالی هست
نام مجید نامجو مطلق به‌عنوان یکی از گزینه‌های سرمربیگری استقلال معرفی شده و او به این موضوع افتخار می‌کند. نامجو مطلق در همین رابطه می‌گوید: «هنوز هیچ صحبت خاصی با من انجام نشده اما همین که از من به‌عنوان یکی از گزینه‌ها نام می‌برند برایم جای افتخار دارد. هدف همه استقلالی‌ها رسیدن این تیم به جایگاه ایده‌آل است و فرقی ندارد چه کسی مربی می‌شود.»
او در مورد اینکه آیا برنامه‌ای برای ارائه به باشگاه در صورت رسیدن پیشنهاد هدایت استقلال آماده کرده است، می‌گوید: «هنوز هیچ کسی با من صحبتی نکرده و چطور می‌توانم برای موضوعی که مطرح نشده برنامه آماده کنم.» پیشکسوت استقلال در مورد اینکه آیا در صورت رسیدن پیشنهاد آمادگی پذیرفتن آن را دارد یا نه، تأکید می‌کند: «باید این مساله را بررسی کنم و با در نظر گرفتن تمامی شرایط در این ارتباط پاسخ می‌دهم. هدف همه استقلالی‌ها موفقیت این تیم است. فرقی نمی‌کند چه کسی مربی است مهم این است که استقلال به موفقیت برسد.»
نامجومطلق در پاسخ به این سوال که خیلی‌ها اعتقاد دارند حضور در استقلال با حواشی این تیم در یکی دو سال اخیر ریسک است و آیا اهل ریسک کردن است، تأکید می‌کند: «برای استقلال هر کاری را با جان و دل انجام می‌دهم و در این مورد باید تبعاتی هم که وجود دارد، بپذیریم. برای رسیدن به خواسته قلبی باید از خودگذشتگی کرد.» پیشکسوت استقلال در مورد اینکه این تیم مشکل مالی دارد و آیا با این شرایط آبی‌پوشان می‌توانند آماده‌سازی خوبی در لیگ پانزدهم داشته باشند، می‌‌گوید: «در استقلال همیشه مشکلات مالی وجود داشته، آنهایی که استقلال را دوست دارند از بسیاری از شرایط این تیم آگاهی دارند. این موضوع چیز جدیدی نیست و باید برایش چاره‌ای پیدا کرد.»

توفیقی: چه کسی بهتر از پورحیدری؟
سید پندار توفیقی درباره حکم جدیدی که افشارزاده به منصور پورحیدری داده است، می‌گوید: «من از مصاحبه‌ای که پورحیدری در مورد این حکم کرده اطلاعی ندارم اما خودم به‌عنوان دبیر هیات‌مدیره و با دستور افشارزاده با او صحبت کردم و او را در جریان حکم مربوطه قرار دادم.»
او درباره این حکم توضیح می‌دهد: «طبق این حکم آقای پورحیدری از سوی همه مدیران استقلال مأمور است که رزومه گزینه‌های مربیگری استقلال را از این مربیان بگیرد و از آنها برنامه بخواهد. ما تصمیم گرفتیم که یک نفر از اعضای هیات‌مدیره این کار را انجام دهند و چه کسی بهتر از پورحیدری که فنی‌ترین عضو هیات‌مدیره است. حتی او از من در مورد وضعیت مالی باشگاه پرسید که گفتم وزارت ورزش و شخص وزیر به فکر این موضوع هستند.»

 

نظر شما