شناسهٔ خبر: 54664391 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون امور بین الملل قوه قضائیه:

مردم به پزشکی قانونی اعتماد کامل دارند

معاون امور بین الملل قوه قضائیه با بیان اینکه مردم به پزشکی قانونی اعتماد کامل دارند، گفت: این سازمان تنها مجموعه در حوزه تخصصی پزشکی است که مردم و حتی دستگاه‌های مسئول به آن تمکین می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم غریب آبادی صبح امروز یکشنبه ۲۹ خرداد ماه در جلسه شورای مدیران سازمان پزشکی قانونی کشور، گفت: برای مجموعه تخصصی پزشکی قانونی سه ویژگی می‌توان در نظر گرفت که عبارتند از اعتبار، اعتماد و کار علمی.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه با تأکید بر اینکه اعتبار در محافل علمی و اعتماد عمومی به سازمان از همان کار علمی و تخصصی مجموعه ناشی می‌شود، اظهار کرد: این برای پزشکی قانونی سرمایه بزرگی است که در جامعه از اعتبار بالایی برخوردار است و مسئولین و مردم به نظرات و کارشناسی‌های آن در موضوعات گوناگون اعتماد کامل دارند و این اعتبار و اعتماد حاصل یک فرایند، تلاش و فعالیت علمی است.

وی تصریح کرد: در حوزه علمی بودن آنچه برای سازمان پزشکی قانونی کشور اهمیت دارد آن است که کار اجرایی مانع فعالیت‌های علمی و آموزشی آن نشود. هرچند حوزه خدمات و سطح ارجاعات پزشکی قانونی بسیار گسترده است اما باید برنامه‌ای منسجم و نه صرفاً سازمانی (حتی به صورت فردی) برای تولید علم و فعالیت‌های آموزشی و فنی آن حتی در حوزه‌های بین الملل تعریف شود.

غریب‌آبادی با اشاره به لزوم تقویت فعالیت‌های حوزه بین‌الملل سازمان و گسترش تعاملات دو یا چند جانبه با دیگر کشورها، افزود: طی چند سال گذشته به دلیل برخی اتفاقات و تحولات شاهد کاهش فعالیت‌های سازمان در حوزه بین الملل بودیم اما لازم است این تعاملات با هدف تبادل تجربیات با پزشکی قانونی دیگر کشورها و مجامع علمی مجدداً برقرار و تقویت شود.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه همچنین تصریح کرد: سازمان پزشکی قانونی کشور زمینه‌های مناسبی جهت برقراری ارتباط مؤثر و مفید با کشورهای منطقه و امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک با سایر کشورها دارد.

وی همچنین به موضوع تحریم‌ها و مشکلات سازمان در تأمین برخی تجهیزات اشاره کرد و گفت: سازمان پزشکی قانونی کشور در سال‌های اخیر تلاش‌هایی برای بومی سازی تجهیزات مورد نیاز خود داشته است اما با توجه به تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی علیه کشورمان در تأمین برخی تجهیزات و دستگاه‌های تخصصی مورد نیاز خود در بخش‌های فنی با مشکلاتی مواجه است.

غریب‌آبادی خاطرنشان کرد: امور بین‌الملل قوه قضائیه با توجه به جایگاه و نقش پزشکی قانونی آماده کمک به این سازمان تخصصی در موضوع تأمین تجهیزات مورد نیاز و نیز برگزاری نشست‌ها و همایش‌های بین الملل است.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم تقویت ارتباطات بین‌الملل قوه قضائیه افزود: قوه قضائیه به دنبال برقراری ارتباط و تعاملات هدفمند با مجموعه‌های قضائی دیگر کشورها است به ویژه آن‌که مسئولیت‌های قوه قضائیه در ایران بسیار سنگین و متنوع است و هیچ کشوری چنین تشکیلات قضائی ندارد.

وی از تدوین برنامه‌ای برای تعاملات بین‌المللی قوه قضائیه خبر داد و گفت: این برنامه مراحل پایانی تدوین را طی می‌کند و به زودی در بخش‌های مختلف این دستگاه اجرایی و ارتباطات بین الملل قوه تقویت می‌شود.

غریب‌آبادی، برقراری تعاملات بین المللی هدفمند و بیان دستاوردها را عاملی برای تبادل تجربیات و نیز معرفی چهره‌ای درست از نظام قضائی کشور عنوان کرد.

نظر شما