شناسهٔ خبر: 54662127 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل:

پاسداری از هویت فرهنگی و آثار تاریخی اردبیل با جدیت انجام می‌شود

اردبیل- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: حراست و پاسبانی از هویت و آثار تاریخی منطقه و حفظ و احیای آثار باستانی استان اردبیل با جدیت دنبال می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نادر فلاحی ظهر یکشنبه در بازدید از مراحل تعیین عرصه و حریم تپه تاریخی دیزلین هشتجین اظهار کرد: به زودی پرونده تعیین عرصه و حریم تپه تاریخی دیزلین در شهر هشتجین آماده شده و برای تصویب به وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در جای جای استان اردبیل تعیین عرصه‌های ملی و تاریخی با هویت فرهنگی و باستانی تحت نظر کارشناسان زبده میراث فرهنگی انجام می‌شود، تصریح کرد: تعیین حریم این اثر تاریخی مطالبه امام جمعه و مردم هشتجین است که امیدواریم با اتمام طرح مطالعاتی و ارسال به مرکز این منطقه تعیین تکلیف شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: نقشه‌های حریم تپه تاریخی دیزلین که قدمت آن به عصر مفرغ تا دوره ایلخانی برمی‌گردد، در سال ۱۴۰۰ کار شده و امسال عرصه و حریم این تپه تاریخی در وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مصوب می‌شود.

فلاحی افزود: این تپه تاریخی که در داخل شهر هشتجین قرار دارد، پیش از این و در سال ۸۲ در فهرست آثار غیرمنقول کشور به ثبت ملی رسیده و در سال‌های بعد کاوش باستان‌شناسی و لایه‌نگاری در این محوطه انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با حساسیت تمام نسبت به حراست و پاسبانی از هویت و آثار تاریخی منطقه و حفظ و احیای آثار باستانی استان اهتمام دارد و با تعیین عرصه و حریم تپه تاریخی دیزلین، محدوده ساخت و ساز در اطراف این تپه تاریخی به منظور حفاظت از این اثر مشخص می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: استان اردبیل با پیشینه قوی فرهنگی دارای آثار تاریخی فراوان در بین استان‌های کشور است که حراست از این آثار ملی وظیفه اصلی ما در میراث فرهنگی است.

نظر شما