شناسهٔ خبر: 54636014 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت و گو با مهر اعلام شد؛

ابتلای جدید به تب کریمه کنگو در چهارمحال وبختیاری وجود ندارد

شهرکرد- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ابتلای جدید به بیماری تب کریمه کنگو در استان وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

علی احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تنها یک بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است، گفت: مورد جدید از ابتلای این بیماری در استان شناسایی نشده است.

وی تصریح کرد: دامدار شهرکردی در یکی از دامداری‌های استان مجاور به این بیماری مبتلا شده است و هیچ‌گونه منبع ابتلاء در استان وجود ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مطرح کرد: تب، ضعف شدید، سردرد شدید، اسهال و استفراغ، حالت تهوع، درد شکم، لرز، درد عضلانی، تورم و قرمزی صورت، گردن و قفسه سینه از جمله علائم این بیماری است.

احمدی مرگ و میر در این بیماری را ۲۰ تا ۳۵ درصد متغیر دانست و عنوان کرد: تب کریمه کنگو بیماری مشترک بین انسان و دام است که احتمال ابتلای همه افراد جامعه در آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه دامداران، قصاب‌ها، دامپزشکان و کلیه افرادی که با دام ارتباط دارند بیشتر از دیگر اقشار در خطر ابتلاء هستند، ادامه داد: مردم از خرید گوشت بدون مهر دامپزشکی خود داری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به ضرورت سم پاشی مناطق روستایی و محل نگهداری دام، افزود: از ذبح دام در منزل خودداری شود.

احمدی به راه‌های انتقال این بیماری اشاره کرد و گفت: ارتباط مستقیم با لاشه، گزش کنه، ارتباط با ترشحات، خون و بافت‌های آلوده در دام از جمله راه‌های انتقال این بیماری است.

نظر شما