شناسهٔ خبر: 54623922 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

پیشنهاد صالحی‌ امیری برای برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران و مجارستان

صاحب‌خبر -

شفقنا – رئیس کمیته ملی المپیک ایران در دیدار با همتای مجارستانی خود پیشنهاد برگزاری دیدار دوستانه بین تیم‌های فوتبال دو کشور را داد.

به گزارش شفقنا ورزشی و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، نشست مسئولان ورزش ایران و مجارستان با حضور صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، نصرالله سجادی مشاور عالی رئیس، فرید فتاحیان، مدیر روابط بین المللی کمیته، علی اکبر شیریان هماهنگ کننده روابط ورزشی ایران و مجارستان و نماینده سفارت ایران در مجارستان و همچنین ژولت جولایی رئیس کمیته، لازلو فابیان دبیرکل کمیته ملی المپیک مجارستان و یائو کاموتی رئیس کمیته جهانی بازی جوانمردانه IOC برگزار شد.

در ابتدای نشست صالحی امیری ضمن تبریک به رئیس کمیته ملی المپیک مجارستان برای کسب کلیه آرا در انتخابات گفت: شما شایستگی بالایی دارید و ظرفیت ورزش قهرمانی مجارستان نیز بالاست و ما بخاطر قرابت‌ها مایل هستیم تا ارتباط بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به مدال‌های المپیکی ما و رشد سهمیه‌های  ورزشکاران کشورمان پتانسیل ورزش قهرمانی ایران نیز بالاست، هم اکنون فدراسیون‌های ما در حال آماده‌سازی و برگزاری کمپ‌های تمرینی برای بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، آسیایی هانگژو و بازی‌های المپیک پاریس 2024 هستند.

صالحی امیری عنوان کرد: قاره آسیا با 45 کشور 65 درصد ورزش دنیا را در اختیار دارد. در 3 حوزه  تمایل به همکاری داریم؛ اول تقویت جدی روابط ورزشی و ارتباط متقابل و تعامل  هر دو کشور در رشته‌هایی که قدرتمند هستند. همچنین با توجه به اینکه مراکز آموزشی مجارستان در سطح عالی است علاقمندیم تا روابط آموزشی را ارتقا دهیم و در وهله سوم تبادل مربی و همچنین برگزاری کمپ‌های تمرینی مشترک در ایران و مجارستان داشته باشیم.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان ضمن پیشنهاد بازی دوستانه مجارستان با تیم ملی فوتبال ایران گفت: دیدار با مسئولان کشتی مجارستان بسیار خوب بود و کشتی در ایران ورزش محبوب و نخست است.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان ضمن دعوت رسمی از رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک مجارستان تصریح کرد: شما شایستگی میزبانی المپیک را دارید. تلاش ما برای ارتقا جایگاه ایران در المپیک است و بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی زمینه ساز خوبی برای آمادگی هرچه بیشتر است و جمع بندی ما این است که باید با اروپا ارتباط جدی داشته باشیم و مجارستان نقطه مطلوبی است که ظرفیت‌های فرهنگی را فعال کنیم.

ژولت جولایی، رئیس کمیته ملی المپیک مجارستان در ادامه ضمن خوشامدگویی و اظهار خوشحالی از حضور صالحی امیری و هیئت همراهشان در مجارستان گفت: 10 میلیون جمعیت و پانصد هزار ورزشکار داریم و خوشبختانه از حمایت مستقیم نخست وزیر و دولت برخورداریم. هدف ما کسب میزبانی المپیک است و میزبانی مسابقات جهانی فینا و باقی رشته‌ها اثبات توانمندی ماست.

وی تأکید کرد: قلبا همکاری با ایران را دوست داریم و این تعامل نباید در حد کاغذ باشد، بلکه با هدف پیشرفت باید تمامی ابعاد همکاری متقابل را بررسی کنیم.

رئیس کمیته  ملی المپیک مجارستان یادآور شد: ایران در رشته‌های قدرتمند خود به ما کمک کند و همچنین این تعامل متقابل باشد و اردوهای مشترک نیز بسیار اهمیت دارد و برابر با تفاهمنامه ملی فی مابین کمیته المپیک و فدراسیون‌ها آماده تشکیل اردوهای مشترک هستند.

در ادامه سجادی گفت: با توجه به امکانات مجموعه ورزشی آزادی و دیگر اماکن ورزشی ما آمادگی برای میزبانی رویدادهای ورزشی و اقامت تیم‌ها با هدف گسترش ظرفیت‌های قهرمانی را داریم.

نظر شما