شناسهٔ خبر: 5458816 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

عراقچي:

نحوه اجراي پروتکل الحاقي از موارد مورد اختلاف است

موج- عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته اي کشورمان گفت: نشست دو جانبه امروز ژنو، گفت و گويي است درباره موضوعات محتوايي و مسائلي است که هنوز براي آن راه حلي پيدا نشده است.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، عباس عراقچي قبل از ورود به محل نشست امروز ژنو با بيان اين که اين موضوعات و مسائلي است که همچنان به دنبال راهکار هستيم گفت: اميدواريم نشست امروز به پيدا کردن راهکارها کمک کند.
وي افزود: نشست امروز در سطح وزراي خارجه ايران و آمريکا دو جانبه خواهد بود اما هلگا اشميد هم به نمايندگي از پنج بعلاوه يک حضور خواهد يافت.
عراقچي گفت: اميدوار هستيم که برخي از موضوعات که هنوز درباره آنها نتوانستيم به راه حلي برسيم، در گفت و گوهاي يک روزه امروز سرانجامي پيدا کند.
وي در پاسخ به اين سوال که ديروز اعلام کرديد: ايران قاطعانه موضوع دانشمندان و بازرسي از مراکز نظامي را رد کرده است اما برخي منابع غربي امروز گفته اند که يکي از دشوارترين موضوعات مورد اختلاف همين موضوع است گفت: بحث مصاحبه با دانشمندان و بازرسي از مراکز نظامي به طور کامل منتفي است ولي در چارچوب رويه هايي که پروتکل الحاقي پيش بيني کرده گفت و گوهاي ما ادامه دارد.
عراقچي گفت:‌ هيچ توافقي نه قبلا به دست آمده بود و نه الان به دست آمده، گفت و گو ها و بحث ها همچنان ادامه دارد.
وي افزود: نحوه اجراي پروتکل الحاقي از موارد مورد اختلاف است که در حال صحبت درباره ان هستيم.

نظر شما