شناسهٔ خبر: 54568734 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

از سوی صندوق رفاه دانشجویان؛

جزئیات وام ودیعه مسکن برای دانشجویان متاهل اعلام شد

زهرا سیفی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مبلغ وام ودیعه مسکن دانشجویان متاهل را در شهر های بزرگ، شهرهایی با جمعیت بالای ۵۰۰ هزار نفر و شهرهای کوچک اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

مسعود گنجی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در اجرای بند هشت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اگر ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اختصاص داده شود، این صندوق در شهر تهران برای هر دانشجوی متأهل و اگر هر دو زوج دانشجو باشند به یکی از آنها، ۱۵۰ میلیون تومان وام ودیعه مسکن اختصاص می دهد.

وی افزود: برای شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر، ۱۲۰ میلیون تومان و برای شهرهای کوچک، ۶۵ میلیون تومان به عنوان ودیعه مسکن در اختیار دانشجویان قرار خواهیم داد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ و برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۲ میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی و ۳ میلیارد یورو فاینانس برای ساخت و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی دیده شده است که امیدوارم هرچه زودتر در اختیار دانشگاه‌های کشور قرار گیرد.

وی گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده، اغلب دانشگاه‌ها با فقدان زمین برای خوابگاه سازی مواجه نیستند و دانشگاه‌ها در صورت اقدام به ساخت خوابگاه، از حمایت صندوق رفاه دانشجویان در چارچوب قوانین و مقررات برخوردار خواهند شد.

نظر شما