شناسهٔ خبر: 54553718 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سپاه نیوز | لینک خبر

جشنواره و آیین تجلیل از زنان هنرمند در منطقه جنوب شرق کشور برگزار شد

جشنواره و آیین تجلیل از زنان هنرمند در منطقه جنوب شرق کشور برگزار شد

صاحب‌خبر -


به گزارش سپاه نیوز؛ آیین تجلیل و دومین جشنواره زنان هنرمند در منطقه جنوب شرق به همت کانون زنان بلوچ قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و با حضور جمعی از مردم و مسئولان در مرکز استان سیستان و بلوچستان برگزار گردید.
 
در این مراسم  که سرلشکر پاسدار سید یحیی  صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و جمعی از مقامات و مسئولان از جمله فرمانده قرارگاه قدس و استاندار سیستان و بلوچستان نیز حضور داشتند از بانوان هنرمند منطقه جنوب شرق کشور تجلیل شد.

 در این جشنواره، آثار و محصولات صنایع دستی بانوان هنرمند استان سیستان و بلوچستان در قالب ۲۵ غرفه در بازارچه زاهدان من در شهر زاهدان، در معرض دید و بازدید عموم قرار گرفت.

 از جمله غرفه های آثار و محصولات زنان هنرمند منطقه جنوب شرق در این نمایشگاه می توان به زیورآلات دریایی، لباس های سنتی، محصولات سوزن دوزی، حصیر بافی، سفال، ترکیبات گیاهان دارویی، ترشیجات و غذاهای محلی و منطقه‌ای اشاره کرد.

 در کنار این نمایشگاه، پنل‌های تخصصی پارک علم و فناوری نیز با هدف آموزش هدفمندسازی تولید محصولات و شناسایی بازارهای هدف و چگونگی فروش آنها در بازارهای داخلی و خارجی دایر بود.

گفتنی است، این برنامه در قالب دومین جشنواره زنان هنرمند منطقه جنوب شرق و به همت کانون زنان بلوچ قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه  برگزار گردید.

نظر شما