شناسهٔ خبر: 54547643 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

عباس‌زاده : اقدام ایران پشیمان‌کننده خواهد بود/رفت و آمد گروسی برای ما فایده‌ای ندارد

محمود عباس‌زاده مشکینی گفت: قطعنامه ضدایرانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک قطعنامه سیاسی بوده و کشورهای غربی را به خاطر تلاش برای صدور این قطعنامه از اقدام‌شان پشیمان خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

محمود عباس‌زاده مشکینی نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صدور قطعنامه شورای حکام علیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: این قطعنامه یک قطعنامه کاملا سیاسی است و  الزامی برای ما ندارد.

وی افزود: فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قوانین و مقررات آژانس و حتی بالاتر از آن است و نظارت‌های مستمر رسانه آژانس از فعالیت‌های هسته‌ای ایران دائماً در حال انجام بوده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اسرائیل اعتبار آژانس را مخدوش کرد. رژیم صهیونیستی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عضویت دارد و ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای در زرادخانه‌های اتمی این رژیم نامشروع نگهداری می‌شود.

عباس‌زاده مشکینی خاطرنشان کرد: رفت و آمد گروسی به ایران برای ما فایده‌ای ندارد و لذا بهتر است محدودیت‌ها در رفت و آمدهای وی به ایران اعمال شود.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحت تأثیر تصمیمات آمریکا قرار دارد و تحت تاثیر تصمیمات این کشور رفتار می‌کند لذا لازم است عضویت‌مان در این سازمان را تعلیق کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: من این پیشنهاد را در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح می‌کنم تا در این باره تصمیم‌گیری شود.

به گزارش فارس، قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگلیس) به همراه آمریکا با موضوع درخواست از ایران برای همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخیرا با ۳۰ رأی موافق، ۲ رای مخالف روسیه و چین و ۳ رای ممتنع هند، پاکستان و لیبی به تصویب شورای حکام رسید.

گفتنی است مسئولان کشورمان در واکنش به این اقدام و همچنین گزارش غیرمتوازن و غیرمنصفانه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تعدادی از دوربین‌‌های فراپادمانی آژانس را خاموش کردند.

منبع: فارس

نظر شما