شناسهٔ خبر: 54523418 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

حسین امیرعبداللهیان:

عزم و اراده ایران برای تعامل و همکاری با کشورهای آفریقایی جدی است

موج نیوز

وزیر امور خارجه کشور گفت: عزم و اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای تعامل و همکاری با کشورهای آفریقایی به ویژه نیجریه در چارچوب سیاست خارجی دولت سیزدهم جدی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه کشورمان در رایزنی های سیاسی با زبیرو دادا وزیر مشاور در امور خارجی نیجریه که برای برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و نیجریه، به تهران سفر کرده است، ضمن ابراز خرسندی از توسعه روابط فیمابین به ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری طی دو سال اخیر،  اظهارداشت، حجم فعلی تعاملات بین دو کشور متناسب با ظرفیت های موجود در دو کشور نبوده و با نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.

وزیر امور خارجه کشور با اشاره به عزم و اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای تعامل و همکاری با کشورهای آفریقایی به ویژه نیجریه در چارچوب سیاست خارجی دولت سیزدهم ، تصریح کرد،  جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط و مناسبات با نیجریه هیچ محدودیتی قائل نمی باشد و برگزاری این اجلاس به عنوان گام مهمی برای توسعه روابط دوجانبه قلمداد می شود.

امیرعبداللهیان با ابلاغ سلام های گرم رئیس جمهور کشورمان به محمدبوهاری  همتای نیجریه ای ، از رئیس جمهور نیجریه برای سفر به تهران بطور رسمی دعوت بعمل آورد.

وزیر مشاور در امورخارجی نیجریه نیز با ابراز خرسندی از سفر به تهران و برگزاری موفق اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، از طرف ایرانی برای هماهنگی های انجام شده جهت برگزاری موفق این اجلاس سپاسگزاری کرد و افزود با برنامه ریزی خوب، فرصت های زیادی در روابط دو کشور وجود دارد  و ابراز امیدواری کرد اجرای توافقات حاصل در این اجلاس، کمک شایانی به افزایش سطح تعاملات تجاری دو کشور نماید.

وی همچنین آمادگی طرف نیجریه ای را برای افزایش همکاری و تعامل با دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام و عنوان کرد انتظار داریم در آینده شاهد گسترش هرچه بیشتر همکاری ها در زمینه های مختلف بین دو کشور باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما