شناسهٔ خبر: 54486200 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

هشدار جدی به اتباع آمریکایی برای سفر به ایران و لیبی

وزارت خارجه آمریکا با به‌روز رسانی توصیه‌های مسافرتی به شهروندان خود درخصوص ده کشور، از اتباع آمریکایی خواست به ایران و لیبی سفر نکنند.

صاحب‌خبر -

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌هایی ضمن به‌روز رسانی سطح خطر سفر اتباع آمریکایی‌ به برخی کشورها، از مردم خود خواست به ایران و لیبی سفر نکنند.

این وزارتخانه با تکرار ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نما شده علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد: «به دلیل خطر آدم ربایی، دستگیری و بازداشت خودسرانه، شهروندان آمریکایی نباید به ایران سفر کنند».

در این بیانیه که داخل وبگاه وزارت خارجه آمریکا قرار گرفت، ادعا شده است: «شهروندان آمریکایی که به ایران سفر کرده یا در ایران اقامت دارند به اتهامات ساختگی ربوده، دستگیر و بازداشت شده‌اند. مقامات ایرانی به بازداشت ناعادلانه و زندانی کردن شهروندان آمریکایی، به ویژه ایرانی-آمریکایی‌های دو تابعیتی به اتهاماتی از جمله جاسوسی و ایجاد تهدید برای امنیت ملی ادامه می‌دهند».

این وزارتخانه در ادامه مدعی شد: «مقامات ایرانی به طور معمول دسترسی کنسولی به شهروندان آمریکایی بازداشت شده را به تعویق می‌اندازند. دولت آمریکا با جمهوری اسلامی ایران روابط دیپلماتیک و کنسولی ندارد. دولت ایالات متحده قادر به ارائه خدمات اضطراری به شهروندان آمریکایی در ایران نیست».

هشدار جدی به اتباع آمریکایی برای سفر به ایران و لیبی

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که توصیه‌های مسافرتی را برای حدود ده کشور مختلف به روز کرده است و لیبی را نیز در سطح چهارم کشورهای خطرناک قرار داده و گفت که جنایت، تروریسم، ناآرامی‌های مدنی، آدم ربایی و درگیری‌های مسلحانه در لیبی از جمله دلایل اصلی اجتناب از سفر به این کشور هستند.

 

نظر شما