شناسهٔ خبر: 54483734 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

دستگیری سارق میلیاردی ارزهای دیجیتال

فردی که با سوءاستفاده از اعتماد پسرعموی خود اقدام به سرقت ۱۱ میلیارد ریالی ارز دیجیتال کرده بود، دستگیر شد. به گزارش اعتماد آنلاین، در پی شکایت یکی از

صاحب‌خبر -

فردی که با سوءاستفاده از اعتماد پسرعموی خود اقدام به سرقت ۱۱ میلیارد ریالی ارز دیجیتال کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش اعتماد آنلاین، در پی شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتا بوشهر مبنی بر به سرقت رفتن ‌ارز دیجیتال از کیف پول الکترونیکی‌اش، ‎بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

بنا بر اظهارات شاکی، دو ماه پس از ورود به بازار رمز ارزهای دیجیتال، کل دارایی ارزی وی به ارزش  حدود ۱۱ میلیارد ریال از کیف پولش توسط فرد ناشناسی به سرقت رفته بود.

با اقدامات کارشناسی مشخص شد  هیچ هکی صورت نپذیرفته و سارق به رمز  کیف پول دیجیتال شاکی دسترسی داشته است. شاکی با مشاهده نتایج بررسی‌های پلیس، اعلام کرد: به علت عدم آشنایی با نحوه سرمایه‌گذاری در این حوزه، با ترغیب پسرعمویم وارد عرصه رمز ارزها شدم و اکانت و کیف پول دیجیتال را هم خود وی برایم ایجاد کرده است.

به این ترتیب پسرعموی شاکی به‌عنوان متهم دستگیر شد و با اعتراف به جرمش گفت: به علت اینکه اطلاع داشتم شاکی، هیچ علم و دانشی در مدیریت کیف پول دیجیتال خود ندارد و خودم نیز کیف پول را برایش ایجاد کرده بودم و رمزهایش را در اختیار داشتم، موجودی ارزی وی را به ارز جدیدی تبدیل و به آدرس کیف پول دیگری منتقل کردم.

 

نظر شما