شناسهٔ خبر: 54479634 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس پلیس راهور:

بیشتر خودروهای توقیفی نیاز به دستور قضایی برای تسریع در رسیدگی دارند

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: بیشتر خودروهای توقیفی در پارکینگ‌ها دستور قضایی دارد و نیاز است تا مقام قضایی در این رابطه تسهیلات لازم را بوجود آورد و سریع‌تر به پرونده‌ها رسیدگی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، سردار سید کمال هادیانفر، افزود: از اواخر سال ۹۹ طرح ویژه‌ای برای ترخیص خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی در پارکینگ‌های سراسر کشور به اجرا درآمد.
وی گفت: با ارایه تسهیلات ویژه از سوی پلیس راهور تعداد موتورسیکلت‌های توقیفی از ۵۰۳ هزار دستگاه به ۲۹۳ هزار و تعداد خودروها نیز از ۲۷۰ هزار دستگاه به ۱۰۹ هزار دستگاه کاهش یافته است.

سردار هادیانفر افزود: هم اکنون فقط ۶ درصد خودروها و موتورسیکلت‌های باقیمانده در پارکینگ‌ها را می‌تواند راهور ترخیص کند و باقیمانده پرونده قضایی به عناوین مختلف از جمله مهریه، ارث و مالیات دارد که بایستی دستگاه قضایی نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای کند.

وی گفت: خودروها و موتورسیکلت‌های رسوبی در پارکینگ‌ها به علت اینکه در زیر نور آفتاب و باران هستند صدمات و لطمات جبران ناپذیری می‌بینند و بایستی برای آن فکری کرد.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: از ۱۰۹ هزار دستگاه خودرو در پارکینگ‌ها ۵۰ درصد آن‌ها پرونده قضایی دارند، ۲۳ درصد به خاطر سن فرسودگی حریق و نحوه تصادف بایستی اسقاط شوند، ۸ درصد نقص مدارک هویتی دارند و ۵ درصد به دلیل عدم تمکن مالی امکان پرداخت جریمه و اقساط لیزینگ را ندارند.

سردار هادیانفر گفت: از ۲۹۳ هزار دستگاه موتورسیکلت در پارکینگ‌ها ۷۰ درصد در سن فرسودگی هستند و بایستی اسقاط شوند.

وی افزود: ۱۸ درصد پرونده قضایی دارند و ۶ درصد نیز مدارک هویتی ندارند.

سردار هادیانفر گفت: باتوجه به اینکه ۷۰ درصد موتورسیکلت‌ها اسقاط هستند و امکان تردد ندارند مالکان آن‌ها تمایلی برای تحویل گرفتن آن‌ها ندارند، بنابراین بایستی ستاد اجرایی فرمان امام نسبت به تعیین تکلیف و اسقاط آن‌ها اقدام کند.

نظر شما