شناسهٔ خبر: 54463888 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین خبرها از سانحه قطار؛ ۲۱ کشته و ۸۷ مجروح/ اعلام اسامی مصدومان + تصاویر و فیلم

صاحب‌خبر -

شفقنا -قطار مسافربری طبس – یزد ساعت ۵:۳۰ صبح امروز در محدوده ایستگاه «مزینو» به دلیل وجود بیل مکانیکی در کنار خط ریلی و بی‌دقتی در این کارگاه بازسازی خط از ریل خارج شد.

به گزارش شفقنا، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام دو تیم امدادگران به محل حادثه در محدوده کیلومتر ۵۰ محور طبس خبر داد و افزود: برابر گزارش اولیه سه واگن از ریل خارج شده است، به همین دلیل با هماهنگی های بعمل آمده، سه فروند بالگرد از بیرجند، مشهد و یزد به محل اعزام شدند.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور نیز در این باره گفت: سه بالگرد اورژانس به همراه ۱۰ آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است. مصدومان توسط نیرو‌های اورژانس به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس منتقل شدند.

پایان عملیات امدادرسانی در محل حادثه قطار مشهد – یزد

استاندار خراسان جنوبی از پایان عملیات امداد رسانی در محل حادثه قطار مشهد – یزد خبر داد.

جواد قناعت با اشاره به انتقال اجساد و مصدومان به سردخانه و یا بیمارستان افزود: مسافران که در این حادثه آسیبی ندیده یا مصدوم سرپایی بوده اند با قطار ویژه به طبس انتقال یافتند تا از طبس با اتوبوس‌های پیش بینی شده به مقصد خود که یزد، عازم شوند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: از ۱۱ سالن این قطار مسافربری ۸ سالن از ریل خارج شد که سه سالن از آن‌ها واژگون شده و عملیات برای برگرداندن واگن‌ها به حالت اولیه در حال انجام است.

او یادآور شد: پیش بینی می‌شود تا عصر امروز ریل آزاد شود و مسیر برای عبور قطار مشهد-بندرعباس آماده شود.

اعزام ۸۶ مجروح حادثه به بیمارستان طبس

سید محمدرضا حسینی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: صبح  امروز از اولین لحظات بروز حادثه برای قطار مشهد- یزد، ۱۸ تیم و یگان های امدادی در محل وقوع این سانحه حضور یافته و بعد از ارزیابی وضعیت مصدومان، ۸۶ مجروح را به بیمارستان شهید مصطفی خمینی(ره) طبس اعزام کردند.

او گفت: بیشتر مصدومان این حادثه که در بیمارستان بستری شده‌اند مشکل جدی ندارند و تعداد زیادی از آنان ترخیص خواهند شد.

دستور رئیس جمهور به بسیج همه امکانات برای امدادرسانی به مصدومان 

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی پس از جلسه هیات دولت در تماس با استاندار خراسان جنوبی و یزد و فرماندار طبس بر بسیج همه امکانات برای امدادرسانی به مصدومان حادثه خروج قطار از ریل در طبس تاکید کرد.

او با تسلیت به خانواده جان باختگان این حادثه تلخ، برای آنان از درگاه خداوند صبر و اجر مسالت کرد.

رئیس جمهور در جلسه امروز صبح هیات دولت و پس از اطلاع از ابعاد مختلف این حادثه به وزرای کشور و راه ماموریت داد تا علل خروج قطار از ریل را بررسی و با عوامل بروز چنین حوادث تلخی برخورد شود تا دیگر شاهد چنین مسایلی نباشیم.

هویت برخی اجساد قابل شناسایی نیست

به گفته سید ابوالحسن میرجلیلی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی، با توجه به شدت جراحت برخی مصدومان و هویت برخی از اجساد قابل شناسایی نیست.

شمار فوتی های سانحه قطار به ۲۱ تن رسید(ساعت ۱۳:۳۰)

دکتر احمد دهقان رئیس اورزانس استان یزد اعلام کرد:  آمار فوتی های حادثه قطار طبس – یزد به ۲۱ نفر افزایش پیدا کرده است.

او اظهار کرد: همچنین با توجه به هماهنگی صورت گرفته با دادستانی، اقدامات تشخیص هویت متوفیان در پزشک قانونی یزد پیگیری و انجام خواهد شد.

رییس سازمان اورژانس استان یزد در جریان عیادت از مصدومان این حادثه به طور اتفاقی متوجه حضور زن عموی خود در بین مصدومان و دختر پسرعموی خود در میان متوفیان شد.

اسامی مصدومان حادثه قطار یزد

شمار فوتی‌های حادثه قطار مشهد – یزد به ۱۷ نفر رسید(ساعت ۱۱:۱۰)

فرماندار شهرستان طبس گفت: طبق بررسی‌های اولیه، حادثه خروج قطار مسافری مشهد- یزد بر اثر برخورد قطار با بیل مکانیکی، رخ داده است.

رحیمی گفت: تعداد فوتی‌ها  اکنون حدود ۱۷ نفر گزارش شده، اما به علت اینکه نیرو‌های امداد و نجات در حال بررسی قسمت‌‎های دیگر واگن هستند، ممکن است این تعداد افزایش یابد.

او گفت: ۴ واگن واژگون شد که ۱۲ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شده اند و قرار است مسافران با یک قطار دیگر به طبس رفته و از آن جا با اتوبوس به یزد منتقل شوند.

متلاشی شدن اجساد بر اثر شدت حادثه

سید محمد موسوی میرزایی در حاشیه حضور در بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس افزود: شدت حادثه زیاد بوده و قطعاتی وجود دارد که ممکن است متعلق به فرد خاص یا باقیمانده از اجساد دیگر باشد ولی آمار فوتی‌ها تا این لحظه ۱۷ نفر است.

او گفت: تیم‌های امدادی و درمانی مستقر در شهرستان طبس بلافاصله پس از وقوع حادثه قطار مسافری مشهد – یزد به محل حادثه اعزام شدند و تیم‌هایی از بیرجند و استان‌های همجوار نیز به کمک آمدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: حال عمومی مصدومانی که به بیمارستان منتقل شدند، خوب است و خانواده‌ها نگرانی نداشته باشند.

او گفت: همه مصدومان بدحال به بیمارستان منتقل شدند و مراحل درمانی برای آنها انجام شده است البته تعداد بیمار سرپایی در حال انتقال به طبس با قطار هستند که بدحال نیستند.

حال ۱۵ حادثه دیده وخیم است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: قطار مسافربری مشهد-یزد ۴۳۰ مسافر داشت که ۵۰ نفر مصدوم شدند و حال ۱۵ نفر وخیم است.

رضایی گفت: مصدومان بدحال به مراکز درمانی اعزام شدند و بقیه مصدومان به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند.

او گفت: انتقال مصدوم به ۲ صورت زمینی و هوایی در حال انجام است و دیگر مسافران قطار از طریق اتوبوس به مشهد اعزام می‌شوند.

دستور رسیدگی فوری کولیوند به آسیب دیدگان 

پیرحسین کولیوند، با ابلاغ دستوری به تمامی رده های جمعیت هلال احمر بر بکارگیری تمامی ظرفیت ها و نیروها جهت امدادرسانی و پوشش حمایتی آسیب دیدگان سانحه قطار در طبس تاکید کرد.

در همین راستا بالگردهای جمعیت هلال احمر، پایگاه های امدادی، تیم های حمایت روانی، تیم های درمان اضطراری و کلیه امدادگران به آماده باش کامل درآمده تا نیروهای مورد نیاز به محل وقوع سانحه اعزام شوند.

هنوز هیچ جسدی تحویل پزشکی قانونی نشده است

رضا حاج منوچهری جانشین رییس سازمان پزشکی قانونی در مدیریت بحران از تشکیل تیم بحران در پزشکی قانونی این شهرستان خبر داد و گفت: تیم بحران بیرجند نیز در حال اعزام به محل وقوع حادثه است.

او افزود: علاوه بر استان های خراسان جنوبی و یزد، به دو استان همجوار هم دستورات لازم برای کمک به این دو استان صادر شده است تا در صورت لزوم برای تعیین هویت سریع تر قربانیان وارد عمل شوند.

رییس سازمان پزشکی قانونی در مدیریت بحران گفت: مقرر شده با هماهنگی مرجع قضایی، پیکرهای قربانیان این حادثه به سالن تشریح پزشکی قانونی یزد منتقل شود که به این منظور بخش تشریح و سردخانه یزد آماده سازی شده و پزشکان آن مرکز نیز آماده معاینه و تعیین هویت قربانیان هستند.

او با تأکید بر اینکه تا این لحظه هنوز هیچ جسدی تحویل پزشکی قانونی نشده است، به خانواده های جانباختگان اطمینان داد که پزشکی قانونی به صورت شبانه روزی و با به کار گیری تمامی امکانات نسبت به تعیین هویت پیکرهای ارجاعی اقدام می کند و تلاش می کند پیکرهای متوفیان را در کوتاه ترین زمان ممکن به خانواده ها تحویل دهد.

به گفته حاج منوچهری، برای تعیین هویت قربانیان در صورت نیاز و چنانچه از روی علائم ظاهری قابل شناسایی نباشند، آزمایش ژنتیک انجام می شود که در این صورت نسبت به فراخوان بستگان نزدیک متوفیان اقدام خواهد شد.

 

۱۰ کشته در خروج قطار مسافربری مشهد به یزد(ساعت۹:۳۰)

فرماندار طبس  در اینباره گفت:قطار مسافربری مشهد به یزد در محور طبس از خط خارج و باعث فوت ۱۰ نفر شد.

شمار مصدومان حادثه خروج قطار مشهد- یزد از ریل به ۵۰ نفر رسید

محمدرضا رضایی دقایقی قبل اظهار کرد: قطار یزد به مشهد ۴۳۰ مسافر داشته است که سه واگن آن از ریل خارج شده است.

او با بیان اینکه تاکنون این حادثه ۵۰ نفر مصدوم و ۱۰ فوتی داشته است، گفت: حال ۱۵ نفر از مصدومان وخیم است و به مراکز درمانی اعزام شده اند.

او عنوان کرد: ۹ تیم اعزامی هلال احمر با ۳۰ امداد گر اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

او با بیان اینکه اسکان و تغذیه مسافرین در حال انجام است، بیان کرد: دو بالگرد به محل حادثه اعزام شده است.

او با بیان اینکه برای انتقال مصدومان امداد هوایی و زمینی انجام می‌شود، گفت: هماهنگی شده تا مسافران سالم به مقصد مشهد اعزام شوند.

اعلام جزئیات دلیل وقوع سانحه قطار مشهد- یزد

سید حسن موسوی درباره جزییات سانحه قطار مشهد- یزد اظهار داشت: براساس اطلاعات اولیه ای که از محل دریافت کردیم، حدود ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح امروز قطار مسافری مشهد به مقصد یزد در پلاک عباس‌آباد- ریزو به دلیل برخورد با بیل مکانیکی دچار این سانحه شد. البته برخورد از رو به رو نبوده و احتمالا بیل مکانیکی از بغل برخورده‌ است.

او ادامه داد: در پی این برخورد ۵ واگن از خط خارج شده و طبق اعلام اورژانس متاسفانه ۱۰ نفر فوت و ۱۲ نفر هم مصدوم شده‌اند.

معاون ناوگان مسافری راه آهن گفت: این قطار حدود ۳۴۸ مسافر داشته که راه‌آهن اقدامات سریع برای جابجایی این مسافران انجام داده است و تا دقایقی دیگر قطار دیگری به محل سانحه برای جابه جایی مسافران می‌رسد. در حال حاضر از ایستگاه طبس یک قطار فوق‌العاده به محل اعزام شده است تا مسافران را به ایستگاه طبس منتقل کند و از ایستگاه طبس اتوبوسی برای انتقال مسافران به یزد در نظر گرفته شده‌ است.

موسوی در پاسخ به این سوال که ساعت ۵ صبح بیل مکانیکی در حال چه کاری در محل سانحه بوده‌ است، گفت: در این محل احتمالا کارگاهی وجود داشته اما هنوز اطلاعات دقیقی به دست نیامده است و کمیسیون عالی سوانح دقایقی پس از وقوع سانحه به محل اعزام شده که علت دقیق حادثه را مورد بررسی قرار می‌دهد و اطلاعات دقیق پس از بررسی کمیسیون اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

خارج شدن قطار از ریل طبس به یزد

خارج شدن قطار از ریل طبس به یزد

خارج شدن قطار از ریل طبس به یزد

خارج شدن قطار از ریل طبس به یزد

خارج شدن قطار از ریل طبس به یزد

خارج شدن قطار از ریل طبس به یزد

خارج شدن ریل از قطارطبس به یزد

 

خارج شدن ریل از قطارطبس به یزد

خارج شدن ریل از قطارطبس به یزد

خارج شدن ریل از قطارطبس به یزد

نظر شما