شناسهٔ خبر: 54458598 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نکونام، گزینه اول استقلال؛ آجرلو سراغ مربی خارجی نمی رود

صاحب‌خبر -
نکونام، گزینه اول استقلال؛ آجرلو سراغ مربی خارجی نمی رود
خبرگزاری آریا- قرار است جواد نکونام در بازگشت از امارات در مورد قبول سرمربیگری استقلال نظر نهایی خود را اعلام کند.
به گزارش آریا، جواد نکونام در حال حاضر گزینه اول مدیران استقلال برای قبول هدایت این تیم است اما او هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته است و بین پیشنهاد آبی ها و ادامه کار در فولاد تردید دارد. در این بین اینطور عنوان شد که برخی از مدیران استقلال هم اکنون در امارات هستند تا با نکونام مذاکره کنند اما پیگیری ها نشان می دهد که گزینه سرمربیگری آبی ها از مذاکره با آنها خودداری کرده است. گفته می شود نکونام به مدیران استقلال اعلام کرده است بعد از بازگشت به ایران تصمیم نهایی خود را به مدیران باشگاه اعلام می کند.
البته سرمربی مورد نظر فولاد به یک دلیل مهم برای قبول پیشنهاد آبی ها ترغیب شده است. مصطفی آجورلو به جواد نکونام اطمینان داده است تیم استقلال در طول فصل با مشکلات مالی و امکاناتی روبرو نخواهد شد تا بتواند این مربی جوان را مجاب به عقد قرارداد کند. مدیران استقلال تصمیم گرفتند هرطور که شده جواد نکونام را برای قبول پیشنهاد سرمربیگری این تیم مجاب کنند هرچند که این مربی جوان هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته است.
در این بین شنیدیم مصطفی آجورلو به نکونام اطمینان داده است با ترمیم چمن کمپ حجازی، این تیم در طول فصل با مشکلی از نظر امکانات روبرو نخواهد شد ضمن اینکه این تیم منابع مالی لازم را برای فصل آینده در اختیار دارد. قرار است نکونام در بازگشت از امارات به مدیران استقلال جواب نهایی خود را بدهد که مدیران این باشگاه امیدوار هستند پاسخ او مثبت باشد.
این روزها فضای نیمکت استقلال در سنگین ترین حالت خود قرار دارد و جواد نکونام با حضور روی این نیمکت روی کارنامه حرفه ای مربیگری خود قمار می کند. استقلال دیگر آن تیمی نیست که 10 سال فاتح جام لیگ برتر نشده باشد و توقعات هواداران استقلال بسیار بالا رفته است و محبوبیت نکونام هم به هیچ عنوان بین هواداران استقلال بالا نیست و هم هواداران و هم برخی از رسانه ها قطعا با اولین لغزش،تیم را با انتقادات خود بمباران خواهند کرد. فرض کنید روندی مشابه 5 تساوی نیم فصل اول فرهاد مجیدی برای جواد نکونام رخ بدهد، چه اتفاقی می افتد؟ از سوی دیگر جواد نکونام همچنان به بلوغ تاکتیکی خود نرسیده است و با ایده آل هایش قطعا فاصله دارد. 
تیم های جواد نکونام همچنان از لحاظ بازیسازی هویت مشخصی ندارد و استقلال قهرمان شکست ناپذیر جای مناسبی برای این هویت بخشی نیست. این سرمربی علاوه بر این به نوعی سرمایه ای برای فوتبال ایران است و قطعا اخراج زودهنگام از استقلال این سرمربی را چندسالی عقب می اندازد. شاید از خود جواد نکونام هم این سوال را بپرسید که آیا امروز برای پذیرش این وظیفه سنگین در ایده آل ترین شرایط ممکن هست یا نه؟ قطعا جواب مثبت نخواهد داد.
در فصل های اخیر به نوعی حضور در تیم های بزرگی مثل استقلال و پرسپولیس نسبت به گذشته و نسبت به حالت استاندارد بسیار آسان تر شده است و همین قضیه هم ارتباط مستقیمی با استفاده نکردن از مهره های خارجی دارد و این قضیه به هیچ عنوان به ارتقای سطحی کیفی لیگ ما کمک نمی کند. این که مسئولان فوتبال یک کشور قانونی تدوین می کنند و حضور مهره های خارجی در لیگ را به مدت یک فصل ممنوع می کنند، کاملا نشان دهنده سطح فکری و فضای حاکم بر فوتبال ایران است.
از بین مدیران 16 تیم لیگ برتری درصد بالایی با روند مذاکرات خارجی و نحوه رفتار در جلسات با افراد خارجی هیچ آشنایی ای ندارند و در این شرایط چه توقعی از بستن قرارداد های خارجی دارید؟ به جای اعمال ممنوعیت ها و تحریم ها بد نیست کمی در انتخاب مدیران دقت شود. شاید اگر این روزها یک مدیر آشنا با امور بین الملل و فوتبال در ساختمان باشگاه استقلال حضور داشت به هیچ عنوان اجازه حرکت به سمت نام هایی که برای سرمربیگری استقلال مطرح شده بود، را نمی داد و استقلال برای فرار از دست گزینه های داخلی، سراغ تومباکوویچ ها نمی رفت.
انتخاب سرمربی ایرانی دم دستی ترین گزینه برای مدیریت استقلال است اما همیشه اولین راه حل، بهترین راه حل نیست. این استقلال، بعد از جا به جایی تمام رکوردها با یک مربی ایرانی، برای ادامه راه به یک مربی خارجی دارای کارنامه و یک مربی مولف که مسیر حرکت استقلال را به درستی ترسیم کند، نیاز دارد. 














نظر شما