شناسهٔ خبر: 54450496 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

احیای ۳۵۰۰ واحد تولیدی در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه به تولید و اشتغال توجه جدی شده به طوری‌که در این مدت، حدود ۳۵۰۰ واحد تولیدی فعال شده و یا از تعطیلی و ورشکستگی آنها جلوگیری به عمل آمده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ ذبیح‌الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه سفر به ارومیه با حجت‌الاسلام قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه دیدار کرد. وی در این دیدار با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دوره تحول و تعالی اظهار کرد: در دوره تحول و تعالی، اقدامات مثبت و گام‌های بلندی برداشته شده که موجب افزایش سرمایه اجتماعی نظام شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: ریاست قوه قضائیه تأکید بر اجرای قانون دارد و معتقد است که امنیت در سایه اجرای قانون تحقق پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در دوره تحول و تعالی مبارزه با مفاسد اقتصادی تشدید و احکام قاطع و سنگینی صادر شده است، افزود: رئیس قوه قضائیه تأکید دارد که مبارزه با مفاسد اقتصادی باید با رعایت مرّ قانون صورت گیرد و دقت شود تحت تأثیر فضاسازی رسانه‌ای حقی از کسی تضییع نشود.

خدائیان به تأکیدات و اقدامات رئیس قوه قضائیه در حوزه ساماندهی زندان‌ها اشاره کرد و گفت: وی بیش از هر رئیس قوه ‌قضائیه‌ای در زندان‌ها حضور پیدا کرده، با زندانیان ملاقات چهره به چهره داشته است، شخصاً مسائل آنها را پیگیری می‌کنند و تأکید دارد که زندان باید با اقدامات آموزشی و تربیتی زمینه باز اجتماعی کردن زندانیان را فراهم سازد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرد: در دوره تحول و تعالی توجه جدی به تولید و اشتغال شده است به طوری که در این مدت، حدود 3500 واحد تولیدی فعال شده و یا از تعطیلی و ورشکستگی آن‌ها جلوگیری به عمل آمده است.

وی یادآور شد: ستادهای اقتصاد مقاومتی همچنان پیگیر اجرای منویات مقام معظم رهبری در این خصوص هستند.

خدائیان همچنین به تأکیدات رئیس قوه قضائیه درباره رعایت حدود اختیارات قانونی ضابطین و مقامات قضائی در رسیدگی به پرونده‌ها اشاره کرد.

وی بیان کرد: سازمان بازرسی کل کشور در اجرای سند تحول قضائی با ارائه هشدارهای به موقع به دنبال پیشگیری از سوء جریانات است.

تحول و جهش دستگاه قضا در دوره تحول و تعالی امیدوارکننده است

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با بیان اینکه انتخاب رئیس قوه قضاییه از درون دستگاه قضا به دلیل اشراف به مباحث، موجب تمشیت بهتر امور می‌شود، اظهار کرد: از زمان ریاست حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای بر مجموعه قوه قضائیه، تحول و جهشی در دستگاه قضا احساس می‌شود که امیدوار کننده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با اقدامات و طرح‌های خوب رئیس قوه قضاییه و مجموعه دستگاه قضا، اعتماد مردم بیش از این جلب شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی لزوم توجه به آموزش‌هایی پیرامون مباحث اخلاقی در سازمان بازرسی و دادگستری‌ها را مورد اشاره قرار داد.

وی تأکید کرد: روحیه‌ توجه به عدالت، تقوا، خدا ترسی و مبارزه با فساد که ‌در ریاست قوه قضاییه و مدیران ارشد دستگاه قضا وجود دارد باید در کل بدنه قوه قضائیه ساری و جاری شود.

قریشی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در قوه قضائیه پیرامون ارتباط با مردم، افزود: نظارت و بازرسی‌های سازمان بازرسی با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/

نظر شما