شناسهٔ خبر: 54439289 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در واکنش به ادعاهای گروسی؛

اسلامی:جواب های ما به آژانس دقیق است/آژانس مانع از نفوذ سیاسی شود

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در پاسخ به ادعاهای گروسی گفت که تا کنون پاسخ های ما به آژانس بین المللی انرژی اتمی دقیق بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با تاکید بر اینکه پاسخ تهران به سوالات آژانس دقیق بوده است، عنوان کرد: مدیر آژانس اراده جدی برای اینکه بگوید پاسخ‌های ما قانع کننده بوده است، ندارد.

وی افزود: آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای به گزارش‌های اطلاعاتی دشمنان ما و در رأس آنها رژیم صهیونیستی استناد می‌کند.

اسلامی اظهار داشت: تصمیمی که برخی در آژانس به دنبال آن هستند شرایط جدیدی را تحمیل نخواهد کرد و آژانس باید مانع از نفوذ سیاسی در داخل خود شود و به اصول و قوانین خود پایبند باشد.

رئیس سازمان انرژی هسته‌ای ایران با تاکید بر اینکه آژانس هیچ انتقادی از حملات به تأسیسات اتمی ما نکرده است و این بسیار سوال برانگیز است، افزود: در استراتژی ما جایی برای تسلیحات هسته‌ای وجود ندارد و آنچه گفته می‌شود اتهامات مغرضانه و بی اساس است.

وی یادآور شد: سهم ما از انرژی جهانی ۳ درصد است و این در حالی است که ۲۵ درصد از فعالیت‌های بازرسان آژانس در کشور ما صورت می‌گیرد.

اسلامی با اشاره به اینکه تصمیم گیری در مورد غنی سازی ۹۰ درصدی اورانیوم در اختیار مسئولان مربوطه است، افزود: تصمیمات مربوط به غنی سازی اورانیوم را صرفاً برای تحریک اتخاذ نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه دسترسی آژانس به محتوای دوربین‌های مداربسته در گرو سرنوشت توافق است، گفت: ما بدون توجه به سرنوشت توافق هسته‌ای به فعالیت‌های صلح آمیز خود ادامه خواهیم داد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: ما آماده پایبندی به توافق هسته‌ای هستیم، به شرطی که طرف‌های دیگر نیز همه بندهای آن را اجرا کنند.

گفتنی است، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست امروز شورای حکام این آژانس به تکرار ادعاهای پیشین خود درباره برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران پرداخت.

گروسی در این باره مدعی شد که توضیحات ایران درباره مواد هسته‌ای پیدا شده در سه مکان اعلام نشده به لحاظ فنی معتبر نبوده است و مسائل پادمانی در این زمینه باقی مانده است.

نظر شما