شناسهٔ خبر: 54426179 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم:

برق ادارات پرمصرف استان قم قطع می‌شود

قم-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: برق اداره‌های پرمصرفی که به کاهش مصرف اقدام نکنند قطع خواهد شد و اتصال مجدد تنها با تعهد کتبی مدیر ارشد امکان پذیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی آهنین‌پنجه در جلسه هم‌اندیشی با نمایندگان انرژی ادارات استان قم که به منظور عبور از پیک‌بار ۱۴۰۱ برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: ادارات باید پیشتاز صرفه‌جویی در مصرف انرژی باشند و این مهم را به عنوان یک وظیفه مورد تأکید قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه هر روز میزان مصرف ادارات با مدت مشابه سال قبل مقایسه می‌شود، گفت: به دستور وزیر محترم نیرو به اداراتی که رعایت صرفه‌جویی را نداشته باشند در دو مرحله اخطار داده می‌شود و در صورتی که کاهش مصرف صورت نگیرد ضمن مکاتبه به استانداری موظف به قطع برق آن‌ها هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم تأکید کرد: وصل برق این ادارات نیز تنها منوط به تعهد کتبی مدیر ارشد آن دستگاه مبنی بر رعایت صرفه‌جویی است.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران ادارات موظف به کاهش مصرف ۳۰ درصدی در ساعات اداری و ۶۰ درصدی پس از پایان ساعت کاری هستند، خاطرنشان کرد: با تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص الزام اجرای برنامه‌های پاسخگویی بار از ابتدای خردادماه مکاتبه و راهکارهای کاهش مصرف نیز برای آن‌ها تبیین شد.

آهنین‌پنجه در ادامه به تشریح اقدام‌های صورت گرفته در راستای کاهش بار مصرفی اداره‌ها پرداخت و گفت: تشکیل اکیپ بازرسی جهت بازدید از اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی، برنامه‌ریزی جهت پایش مستمر و آنلاین همکاری اداره‌ها، الزام اداره‌ها به استفاده از دیزل ژنراتور در ساعت‌های اوج مصرف از جمله این اقدام‌ها است.

برچسب‌ها:

نظر شما