شناسهٔ خبر: 54389997 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عضو مجلس خبرگان: امام خمینی(ره) پرده‌های افسردگی و حجر دینی را پاره کرد

گروه استان‌ها- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام خمینی(ره) پرده‌های افسردگی و حجر دینی را پاره کرد و ضمن مقابله با بدعت و قشریت‌ گفتمان عزت‌طلبی را در جهان اسلام زنده کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت‌الله علی اسلامی عصر امروز در مراسم سالگرد ارتحال امام‌ خمینی(ره) که با عنوان خورشید جماران در مسجد جامع شهرستان البرز برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) پرده‌های افسردگی و حجر دینی را پاره کرد و ضمن مقابله با بدعت و قشریت‌ گفتمان عزت‌طلبی را در جهان اسلام زنده کرد.

وی امام‌(ره) را رهبری احیاگر و پیکارگر توصیف کرد و گفت: اگر کشورهای جوامع مسلمان طالب استقلال و رهایی از چنگ استعمارگران شده‌اند، به خاطر دم مسیحایی است که امام خمینی(ره) به کالبد اندیشه اسلامی دمید و بار دیگر اندیشمندان مسلمان را به خطرات نفوذ مستکبران غربی و صهیونیست آگاه کرد.

اسلامی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در ترویج اندیشه احیای نقش اجتماعی و سیاسی دین سرآمد همه دوران‌هاست، اضافه کرد: در حالی که بسیاری از علما و متفکران دینی جهان اسلام حتی جرئت طرح ایجاد دولت اسلامی را نداشتند، امام خمینی(ره) با به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی عالی‌ترین تجلی از حکومت اسلامی را در ایران و جهان شکل داد.

وی ادامه داد: ارزش‌های دینی و اسلامی با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 احیا شدند و بعد از امام خمینی(ره) هم جانشین شایسته ایشان یعنی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای توانست با هدایت محور مقاومت اسلامی این ارزش‌ها را در سطح منطقه و بین‌الملل احیا کند و امروز پشتوانه گفتمان مقاومت همین ارزش‌های ناب احیاشده است.

نماینده استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های شخصیتی و رهبری امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت:‌ حضرت امام(ره) به راستی عالمی بود که به آنچه می‌دانست عمل می‌کرد و به عنوان یک رهبر در شجاعت، وقت‌شناسی و مدیریت و به عنوان یک مرجع تقلید در اخلاق، زهد و ساده‌زیستی بی‌نظیر بود.

اسلامی با یادآوری اینکه همگی این صفات در وجود مقام معظم رهبری هم متجلی شده است، افزود: امروز باید تلاش ما این باشد که با پیروی از اندیشه امام تصدی امور را به دست مسئولان مردمی، کاربلد و خستگی‌ناپذیر بسپاریم تا بتوانیم اهداف مبنایی انقلاب یعنی از بین بردن فقر، فساد و تبعیض را محقق کرده و با رفع چالش‌های اقتصادی رفاه عمومی را برای مردم رقم بزنیم.

انتهای پیام/ش

نظر شما