شناسهٔ خبر: 54382714 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

فایننشال تایمز: عربستان تولید نفت را در صورت کاهش تولید روسیه افزایش می دهد

صاحب‌خبر -

شفقنا- روزنامه « فایننشال تایمز»، دیروز(چهارشنبه) به نقل از منابعی نوشت که درصورتی که تولید نفت روسیه به سبب تحریم ها علیه مسکو کاهش یابد عربستان آماده است تولید نفت را افزایش دهد.
به گزارش سرویس ترجه شفقنا به نقل از القدس العربی، این روزنامه به نقل از یک منبع دیپلماتیک افزود که بررسی های مرتبط با افزایش فوری تولید نفت عربستان و امارات احتمالا در نشست امروز اوپک پلاس اعلام می شود.
اوپک پلاس متشکل از کشورهای عضو اوپک و تولید کنندگان مستقل نفت از جمله روسیه است.
این منبع دیپلماتیک اظهار کرد که افزایش برنامه ریزی شده تولید نفت برای سپتامبر/شهریور از ماه های ژوئیه و اوت/ تیر و مرداد اعمال خواهد شد.
پیش از این عربستان سعودی، بزرگترین تولیدکننده نفت اوپک ، درخواست آمریکا را برای افزایش تولید نفت بیش از میزانی که کشورهای عضو اوپک پلاس بر آن توافق کرده اند رد کرد.
این روزنامه به نقل از منابع آگاه از روند مذاکرات عنوان کرد که عربستان با تغییر موضع و افزایش تولید نفت به منظور آرام کردن بازار نفت در چارچوب همگرایی با دولت جوبایدن، رئیس جمهور آمریکا موافقت کرده است.
روزنامه فایننشال تایمز افزود که عربستان همچنین تأیید کرد که در صورت بروز بحران عرضه در بازار نفت، در نهایت واکنش نشان خواهد داد و تولید را افزایش خواهد داد.
خبر را در القدس العربی ببینید.

نظر شما