شناسهٔ خبر: 54355797 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

۵.۵ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه درمان

اکنون در کشور به برکت نظام مقدس اسلامی ۷۳ درصد جمعیت تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی ( ۵۰ درصد تامین اجتماعی و ۲۳ درصد سایر بیمه‌ها) هستند و در بیمه درمان ۱۰۰ درصد جامعه تحت پوشش هستند.

صاحب‌خبر -
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با اجرای طرح بیمه درمان، ۵.۵ میلیون نفر دیگر از جمعیت کشور تحت پوشش قرار گرفتند.
 
به گزارش ایرنا، میرهاشم موسوی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح درمانگاه تامین اجتماعی سردشت افزود: اکنون در کشور به برکت نظام مقدس اسلامی ۷۳ درصد جمعیت تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی ( ۵۰ درصد تامین اجتماعی و ۲۳ درصد سایر بیمه‌ها) هستند و در بیمه درمان ۱۰۰ درصد جامعه تحت پوشش هستند.
 
وی ادامه داد: مردمان این دیار رنج دوران دیده‌اند تا نام ایران عزیز اسلامی بدرخشد لذا خدمات و رفاه اجتماعی ارائه شده امروز نیز جبران بخشی از این مقاومت و ایثارها است.
 
 موسوی با تاکید بر اینکه توزیع عادلانه خدمات و امکانات از اهداف مهم سازمان است، اظهار کرد: رویکرد جدیدی که دنبال می‌شود توسعه خدماتی به لحاظ زیربنایی و زیرساختی و توسعه درمان با محوریت مناطق محروم و کم برخوردار است.
 
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به تحقق سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص تامین اجتماعی در فروردین سال جاری یادآور شد: در حال حاضر کارهای مقدماتی آن در حال انجام است و لایحه و احکامی که برای این سیاست‌های ابلاغی تنظیم می‌شود این است که همه آحاد جامعه بایستی بیمه تامین اجتماعی داشته باشند.
 
وی اضافه کرد: باید فتح این قله به لطف پروردگار و با تلاش همه در فضای ملی، استانی و منطقه ای انجام گیرد.
 
موسوی گفت: تامین اجتماعی امروز بیش از ۸۰ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی و ۳۸۰ مرکز درمان ملکی مستقیم در کشور دارد که در راه خدمت رسانی به بیمه‌شدگان فعالیت می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه باید آگاه و با بصیر بود تا دشمنان القای ناامیدی نکنند، ادامه داد: امید به زندگی در قبل از انقلاب ۵۵ سال بود که اکنون به بیش از ۷۷ سال رسیده که این امر بخاطر تکمیل زیرساخت‌های بهداشتی، فرهنگی و توسعه ای در کشور حاصل شده است.
 
موسوی تاکید کرد: امروز با سرعت و قوت و با رویکرد جهش و تحول در سیاست های ابلاغی تامین اجتماعی که رهبر معظم انقلاب انتظار دارند، کاستی‌ها را باید جبران کرد.
 
وی از سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال و رونق منطقه مرزی سردشت با مشارکت تامین اجتماعی اعلام آمادگی کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما