شناسهٔ خبر: 54339977 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

قهرمانی استقلال با ثبت رکوردهای جالب

صاحب‌خبر -
قهرمانی استقلال با ثبت رکوردهای جالب
خبرگزاری آریا- استقلال در آخرین هفته از مسابقات لیگ برتر به مصاف تیم نفت مسجد سلیمان رفت.
به گزارش آریا، استقلال پیش از این بازی قهرمانی اش مسجل شده بود و به همین دلیل این تیم به دنبال حفظ رکورد شکست ناپذیری و رسیدن به عدد امتیاز 70 بود. آبی های تهران در این بازی‌ با موفقیت توانستند روند شکست ناپذیری خود را حفظ کنند و یک فصل بدون باخت را پشت سر بگذارند تا برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر ایران یک تیم بدون باخت قهرمانی رقابت برسد و همچنین استقلال توانست در مجموع 68 امتیاز قابل کسب کند، با اینکه این تیم به 70 امتیاز نرسید اما توانست رکورد امتیازگیری در یک فصل لیگ برتر را هم بشکند.
شاگردان فرهاد مجیدی در این بازی هم نسبت به بازی های قبلی تغییرات زیادی را تجربه نکردند و آبی های تهران با همان سیستمی که مقابل مس رفسنجان از لحاظ چینش نفرات داشتند به مصاف نفت مسجدسلیمان رفتند. در این دیدار هم آرمان رمضانی به دیگر مهاجم های استقلال ترجیح داده شده بود و در قلب خط میانی هم ما شاهد حضور رافائل داشتیم، عارف غلامی و ابوالفضل جلالی بودیم.
استقلال از لحاظ آمار در این دیدار همه جوره از رقیب خود سرتر بود و ما دراین بازی شاهد همان استراتژی های همیشگی فرهاد مجیدی بودیم. استقلالی‌ها بخش زیادی از حملات خود را روی پاس‌های بلند و شوت از راه دور شکل می‌دادند و توانستند در این دیدار 1.37 صد امید گل را به ثبت رساندندذاما با درخشش علی محسن زاده آنها نتوانستند هیچ توپ را وارد دروازه حریف کنند و از جهت دیگر آنها 61 درصد مالکیت توپ داشتند و 526 پاس دادند و در این میان هیچدیک از 16 شوت آنها وارد دروازه نفت نشد.
حالا فرهاد مجیدی به همراه استقلال با رکوردشکنی‌های فراوان به قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر رسیده است و به نوعی مهمتر از هر چیز دیگری برای آبی ها در این روزها حفظ روند موفقیت و رسیدن به قهرمانی های بعدی است. آبی ها باید برای فصل آینده و برنامه ریزی منسجم تر و ساختار بهتری به دنبال حفظ این کیفیت و حفظ این روند خوب باشند...
قهرمانی بدون شکست یکی از رکورهای جالب توجه فرهاد مجیدی و تیمش است. رکوردی که به نظر می‌رسد سال‌های سال طول می‌کشد که توسط یک تیم دیگر تکرار شود. یک فصل بدون شکست حتی فکر کردن به آن سخت است چه رسد به جایی که اجرایی شود. استقلال به همین خاطر کمترین گل خورده را هم داشت. 10 گل در 30 بازی؛ یعنی استقلال هر سه بازی به طور میانگین یک گل خورد.
استقلال در سایه اینکه صاحب بهترین خط دفاعی بود ارائه‌گر بازی تهاجمی هم بود. 19 برد بدین معنی است که استقلال بیشترین پیروزی را در فصل جاری بازی‌ها به‌دست آورد. بیشترین برد خارج از خانه هم متعلق به آبی‌هاست. استقلال در 15 بازی خارج از خانه 9 پیروزی به‌دست آورد. این کارنامه کمک زیادی به استقلال برای قهرمانی در این فصل از بازی‌ها کرد.
بیشترین تفاضل گل هم برای آبی‌هاست. تعداد گل زده و خورده استقلال این قدر توازن خوبی دارد که تفاضل مثبت 29 را برای آبی‌ها ثبت کرده است. بیشترین برد پیاپی را استقلال رقم زده است. این تیم 6 هفته به‌صورت متوالی در فصل جاری حریفان خود را شکست داد و یک رکورد جالب توجه دیگر که قابل پیش بینی است برای ثبت دوباره آن باید سال‌ها منتظر بمانیم. 21 کلین شیت در 30 بازی. این یعنی دروازه استقلال تنها در 9 بازی باز شده است. آماری که سبب دعوت دوباره سید حسین حسینی به اردوی تیم ملی شد و از همه مهم‌تر دستکش طلایی این فصل از بازی‌های لیگ برتر به او رسید.

نظر شما