خطیبی با اشاره به برنامههای تحول کیفیت در گروه صنعتی ایرانخودرو گفت: اگر صادرات محصول باکیفیت نداشته باشیم تولیدمان سودآور نخواهد بود و برنامهریزی برای این موضوع در ادامه تولید و توسعه صنعت خودروی کشور اجتنابناپذیر است. خطیبی با اشاره به برخی سیاستگذاریهای نادرست در صنعت خودروی کشور در سالهای اخیر از جمله قیمتگذاری دستوری گفت: سال ۱۴۰۰ به دلیل برخی اقدامات غیراقتصادی زیان انباشته قابلتوجهی به ایرانخودرو وارد شده است که بخشی از آن به دلیل همین سیاستگذاریها بوده است. وی ضمن تشریح برنامه توسعهای در گروه صنعتی ایرانخودرو، گفت: به این سمت پیش میرویم که نظام پرداخت به شبکه تامین ساماندهی شود و بر همین اساس، علاوهبر پرداخت ۱۱هزار و ۵۰۰میلیاردتومانی در اسفندماه سال گذشته، از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشتماه امسال پرداختمان به شبکه تامین دو برابر ارزش خرید بوده است. خطیبی از بهرهمندی از ابزار نوین مالی برای پرداخت به شبکه تامین خبر داد و گفت: تامین مالی جدید با بانک تجارت، خرید دین و السی داخلی در حال پیگیری است تا نظام پرداخت به بهترین شکل مدیریت شود. مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو تصریح کرد: پرداخت نقدی در شرایط مناسبی قرار دارد و به این سمت پیش میرویم تا ظرف دو تا سه ماه آینده مطالبات قطعهسازان بالای ۱۲۰ روز نباشد.
انتقاد مدیرعامل ایرانخودرو از قیمتگذاری دستوری
ایکوپرس : مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو گفت: یکی از سرمایههای اصلی ایرانخودرو، توانمندی در حوزه طراحی و تولید قوای محرکه است و بر همین اساس، تولید و عرضه قوای محرکه به مجموعههای خارج از ایرانخودرو را در دستور کار قرار دادهایم. مهدی خطیبی در نشست با رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و قطعهسازان استان آذربایجان شرقی در شرکت ایرانخودروی تبریز، افزود: باید برای صادرات برنامه مشخصی داشته باشیم و یقینا مسیر بازارهای صادراتی با افزایش کیفیت محصولات گشوده خواهد شد.
صاحبخبر -
∎
نظر شما