شناسهٔ خبر: 54312127 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

تاجران صهیونیستی با ویزای خاص به عربستان سعودی سفر می کنند

حوزه/ ده ها نفر از تاجران اسرائیلی برای بحث و گفت‌وگو در خصوص تقویت همکاری تجاری و اقتصادی بین دو طرف، با ویزای خاص، به عربستان سعودی سفر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، ده ها نفر از تاجران اسرائیلی برای بحث و گفت‌وگو در خصوص تقویت همکاری تجاری و اقتصادی بین دو طرف، با ویزای خاص، به عربستان سعودی سفر کردند.

"دانی زاکین" نویسنده اسرائیلی در مجله اقتصادی "جلوبس" نوشت: عربستان سعودی از چند ماه پیش به تاجران اسرائیلی اجازه داده تا با گذرنامه های اسرائیلی به این کشور وارد بشوند.

وی افزود: سهولت دستیابی به ویزای ویژه، باعث شده ده ها نفر از تاجران این مسئله استفاده کرده و در پروژه بزرگ عربستان سعودی در سواحل دریای سرخ مشارکت کنند.

این نویسنده اسرائیلی اشاره کرد: روابط تجاری عربستان سعودی و اسرائیل در پشت پرده جریان دارد و بیشتر آن از طریق شرکت هایی است که در کشور های اروپایی و کشور های دیگر به ثبت رسیده است.

این مجله به نقل از تاجران اسرائیلی، گفت: بازرگانان اسرائیلی از سرمایه‌گذاری‌های عربستان سعودی تعجب نمی‌کنند، جدای از تماس مستقیم دیپلماتیک، نقل و انتقالات بانکی مستقیم، ادعا می‌کنند که ما همه چیزهایی را که برای حفظ روابط تجاری، امضای معاملات، حمل و نقل کالاها نیاز داریم، در اختیار داریم و قراردادهای دیگری نیز در زمینه کشاورزی و تکنولوژی عمرانی مانند صنایع تجهیزات پزشکی امضا شده است.

امّا مسئول بلند پایه سعودی مرتبط با این مسئله به همین مجله با بیان اینکه شمار درخواست های تاجران سعودی برای دستیابی به ویزای ورود به سرزمین های اشغالی رو به افزایش است، اشاره کرد: توجه، علاقه و تشنگی به اطلاعات درخصوص فناوری اسرائیلی وجود دارد.

محافل اسرائیلی پیش بینی می کنند که تغییر دیپلماتیک سعودی در قبال رژیم اشغالگر اسرائیل، تنها بعد از انتقال قدرت از ملک سلمان به فرزندش محمد اتفاق می افتد، امّا تغییر اقتصادی در حال حاضر وجود دارد و رو به افزایش است.

به گفته رسانه های اسرائیلی، یک مسئول صهیونیستی بلند پایه اخیراً به عربستان سعودی سفر کرده و با مسئولین این کشور در ریاض نشست داشته است.

نظر شما