شناسهٔ خبر: 54309609 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

خبر مهم برای مستاجران /زمان اعلام پذیرش متقاضیان مسکن ارزان دولتی

وزیر راه و شهرسازی گفت: ضرورت دارد تا استان‌ها قبل از روزهای پایانی خردادماه نتایج پالایش را نهایی و اعلام کنند تا بعد از اعلام نتایج، روند ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در اراضی تامین شده، آغاز شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، نشست بررسی روند پیشرفت تامین اراضی و اجرای طرح نهضت ملی مسکن امروز ۸ خردادماه به ریاست «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی، «محمود محمودزاده» معاون مسکن و ساختمان و مدیران عامل سازمان‌های و شرکت‌های تابعه وزارتخانه در بخش مسکن در ساختمان دادمان برگزار شد.

در این نشست، استان‌ها به شکل وبیناری در جلسه حضور یافتند و به ارایه گزارشی از روند تامین اراضی و پیشرفت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان خود پرداختند.

در این جلسه اعلام شد که اراضی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد طرح طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

پایان خرداد؛ اعلام نتایج پالایش متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی در این نشست اظهار کرد: پایان خردادماه جلسه شورای‌عالی مسکن با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود و در آن جلسه استان‌ها روند تامین اراضی، اجرا و پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن را گزارش می‌کنند.

قاسمی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون اراضی قابل‌ملاحظه‌ای آماده بارگذاری واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی است، گفت: ضرورت دارد تا استان‌ها قبل از روزهای پایانی خردادماه نتایج پالایش را نهایی کرده و اعلام کنند تا بعد از اعلام نتایج پالایش، روند ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در اراضی تامین شده، آغاز شود.

کلنگ‌زنی ۴۴۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن

عضو کابینه دولت سیزدهم با یادآوری اینکه حدود ۴۴۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن طی ماه‌های گذشته و در دولت سیزدهم کلنگ‌زنی شد، گفت: سیاست وزارت راه و شهرسازی توسعه کلان‌شهرها نیست، بلکه ساماندهی سرریز جمعیتی کلان‌شهرها در شهرهای جدید است که این مورد باید در پالایش‌ها توسط سایر شهرها مدنظر قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد تا سازمان ملی زمین و مسکن با کمک مالی به استان‌هایی که تامین اراضی کرده‌اند در اجرای فونداسیون کمک کند و استان‌ها نیز در این امر اهتمام لازم را داشته باشند.

۸ میلیون مستاجر در کشور داریم

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی و مجموعه دولت برای ساخت واحدهای مسکونی اقشار کم‌درآمد مسئولیت دارد، توضیح داد: در حال حاضر، حدود ۸ میلیون مستاجر و ۸ میلیون جوان در کشور وجود دارد که باید برای این اقشار واحدهای مسکونی مناسب تولید و امکانی ایجاد شود تا طرح نهضت ملی مسکن در استان نیاز بخش عمده‌ای از متقاضیان را پاسخ بدهد.

وی اجرای طرح نهضت ملی مسکن را امکانی برای اشتغال‌زایی و ایجاد امید در کشور عنوان کرد و گفت: طرح نهضت ملی مسکن کاری جهادی و انقلابی است و ضرورت دارد تا با این رویکرد کارها انجام بشود.

مصالح سیمان و فولاد در خدمت اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار می‌گیرد

قاسمی وجود کارخانه‌های متعدد سیمان و فولاد در کشور را امکانی برای سرعت دادن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرد.

در این نشست همچنین محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تمامی استان‌ها باید حداکثر تا پایان خردادماه پالایش نهایی ثبت‌نام متقاضیان را برای شرط چهارم که سابقه سکونت است انجام بدهند. با توجه به اینکه نهضت ملی مسکن پروژه‌ای متقاضی محور است پالایش نهایی و اتصال متقاضیان به پروژه‌ها ضرورت دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما