شناسهٔ خبر: 54306751 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

مخالفت رژیم صهیونیستی با ارسال موشک‌های ضد تانک به اوکراین

رژیم صهیونیستی درخواست آمریکا مبنی بر مجهز کردن اوکراین با موشک‌های ضد تانک را نپذیرفت.

صاحب‌خبر -

دو منبع (یکی اسرائیلی و دیگری آمریکایی) شامگاه شنبه گفتند: رژیم صهیونیستی درخواست آمریکا برای ارائه مجوز به دولت آلمان جهت ارسال موشک‌های اسرائیلی که در آلمان تولید می‌شوند به اوکراین را رد کرده است.

این اظهارات در سایت اسرائیلی "والا" آمده است. گفتنی است رد درخواست آمریکا از سوی رژیم صهیونیستی به دلیل تفاوت در ارزیابی مواضع واشنگتن و  تل آویو در مورد حمله روسیه به اوکراین است.

رژیم صهیونیستی با فشار دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، شروع به اتخاذ مواضعی در حمایت از اوکراین کرد چرا که ابتدا با احتیاط بیشتری در زمینه جنگ روسیه و اوکراین موضع می‌گرفت، اما تاکنون رژیم صهیونیستی از ارائه تسلیحات پیشرفته به اوکراین خودداری کرده است.

امیر اشل، مدیر کل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی دو هفته پیش با همتای آمریکایی خود در وزارت دفاع آمریکا در واشنگتن دیدار کرد و دو طرف در مورد هماهنگی امنیتی بین اسرائیل و آمریکا گفتگو کردند.

مقامات اسرائیلی به والا گفتند که کالین کال معاون وزیر دفاع آمریکا در دیدار با امیر اشل، تلاش‌های واشنگتن برای متقاعد کردن کشور‌های سراسر جهان برای ارسال تسلیحات به اوکراین را بررسی کرد.

درخواست کال از اشل این بود که طبق آنچه مقامات آمریکایی و اسرائیلی اشاره کردند، اسرائیل موافقت کند که آلمان موشک‌های ضد تانک اسپایک را به اوکراین بدهد.

این موشک‌ها در کارخانه‌ای در خاک آلمان تولید می‌شوند و بر اساس مجوز ساخت، آلمان باید برای انتقال موشک به کشور ثالث با رژیم صهیونیستی توافق کند.

مخالفت تل آویو با ارسال موشک‌های ضد تانک به اوکراین

این مقامات ادعا کردند که پاسخ اشل این بود که اسرائیل تجهیزات نظامی "کشنده" را به اوکراین ارائه نخواهد کرد و اسرائیل از تامین تسلیحات سنگین اوکراین می‌ترسد تا سربازان روسی به خاطر آن کشته نشوند و این ممکن است منافع مشترک روسیه و اسرائیل به ویژه هماهنگی نظامی در سوریه را مختل کند.

 

نظر شما