شناسهٔ خبر: 54306716 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

وزیر صنعت: سمند و تیبا خواه ناخواه بی‌کیفیت تولید می‌شوند

وزیر صنعت با اشاره به عدم تمدید اعتبار سمند و تیبا از سوی سازمان استاندارد گفت: حرف سازمان استاندارد فصل‌الخطاب است و تمام تولیدکنندگان موظفند ضوابط سازمان استاندارد را در مورد کیفیت رعایت کنند.

صاحب‌خبر -

سیدرضا فاطمی‌امین امروز در بازدید از شرکت ایران‌خودرو با حضور در جمع خبرنگاران، در خصوص عدم تأیید اعتبار کیفی خودروهای سمند و تیبا که سازمان ملی استاندارد اعلام کرده است گفت: سازمان استاندارد مرجع رسمی ارزیابی کیفیت است و قطعا از این سازمان پشتیبانی می‌کنیم و تصمیمات آنها لحاظ خواهد شد.

به گزارش تسنیم، وی با تأکید بر اینکه حرف سازمان استاندارد فصل‌الخطاب است، افزود: تمام تولیدکنندگان موظفند ضوابط سازمان استاندارد را در مورد کیفیت رعایت کنند.

وزیر صنعت با بیان اینکه یک بخش از ایرادات کیفی خودروها به دلیل خودروهای ناقص و کف پارکینگ بود، گفت: مدیران ایران‌خودرو متعهد شده‌اند، از ابتدای خرداد ماه امسال در این خودروسازی خودروی ناقص تولید نکنند.

وزیر صنعت تصریح کرد:  سکوهای تولید خودروهایی مانند سمند و تیبا و همچنین پژو 405 قدیمی هستند و سالیان زیادی از فناوری تولید آنها می‌گذرد، بنابراین، این خودروها به صورت خواه ناخواه بی‌کیفیت تولید می‌شوند.

فاطمی‌امین اضافه کرد:‌ با خروج خودروهای بی‌کیفیت مانند سمند، تیبا و 405 از خط تولید، تولید خودروهای با کیفیت مانند تارا افزایش می‌یابد.

به گفته فاطی امین،‌ سال گذشته 9 هزار دستگاه خودروی تارا تولید شده است و برنامه برای تولید امسال این خودرو 75 هزار دستگاه است.

 

نظر شما